torsdag 17. oktober 2019

Maling av murstein

Den flotte teglsteinspeisen er et imponerende skue, men oppleves som for dominerende når stuen pusses opp. Med vanlig interiørmaling fikk huseierne forvandlet den tunge og massive murkolossen fra 70-tallet til et moderne interiørelement. Det går fint å male teglstein eller en annen type stein muren er forblendet med.


Jeg tenker derfor litt på å male muren, men ser ikke for meg hva som kan bli pent. Hvite murstein synes jeg ikke har vært noe pent der jeg har sett det, men hvordan det blir her vet jeg ikke.

Noe som sikkert hadde vært stilig hadde vært og tatt den helt ut og malt muren sjokkgrønn eller noe, men så ekstreme . LES OGSÅ: Heldigvis er det ikke vanskelig å rette opp. Med riktig forbehandling og et par strøk . Murstein (teglstein) kan kanskje virke mørk og tung med tiden – eller den kan ha blitt sotete og stygg. I utgangspunktet har du tre muligheter: Du kan male rett på muren og beholde stein mønsteret. Du kan slemme muren slik at steinmønsteret blir mer utydelig, eller.


Denne artikkelen vil forklare hva slags maling kan brukes til å male murstein. Det vil også presentere ulike scenarier som kan skje som påvirker hvordan murstein skal males .

Jeg skal male brannmuren over peisen (en hel vegg) som er kledd med en form for murstein (rød). Har hørt at hvis jeg ikke for-behandler mursteinen vil rødfargen trenge igjennom hvit maling. Muren bør seises, men med hva og hvordan ? Noen som har erfaring der ute.


Stua hadde blitt langt lysere hvis denne muren hadde . Slik maler du peisen: MALING AV PEIS MED TEGLSTEIN : – Vask med JOTUN HUSVASK. Se til at underlaget er rent, fast og tørt. Er det mye sot i eller misfarginger i underlaget kan du grunne med JOTUN KVIST OG SPERREGRUNNING. Deretter kan du male med LADY Wonderwall (lett å vaske), . Murstein av tegl er kunstig fremstilt av tørket eller brent leire, og har vært brukt til husbygging i årtusener. Meget holdbart - slik vedlikeholder du tegl.


Vi har en nett liten ovn i stua, men muren bak er malte røde murstein. Dette synes jeg er lite pent og lurer på om det finnes et rimelig og enkelt tips for å få muren penere? For å gi deg riktige tips om hva du kan gjøre, må jeg vite hva slags maling det er brukt på mursteinen. Hvis det er oljemaling, kan det være vanskelig å få . Har sånn rød-brun murstein på pipa i stuen, skikkelig stygg og passer ikke inn her i det hele tatt.


Jeg vil ha den bort, men det vil ikke mannen, for mye styr.

Så da foreslo jeg maling, og det gikk han med på. Men, går det an å male murstein ? Jeg hadde søkt mye rundt på nettet etter inspirasjon, og hadde spesielt murveggen til Marthe Eidahl i tankene om hvordan jeg hadde lyst til at ting skulle bli. Man kan bruke latex på vanlige murvegger ja. Nå er jo muren hennes satt opp med mye eldre murstein enn vi har her, . Brick funksjoner, slik som peis eller utsatte vegger, gir en umiddelbar midtpunkt i et rom. Marker teksturen og fargen på murstein elementer med nøye utvalgte lakkfarger.


Velg kontrastfarge nyanser eller lignende fargetoner avhengig av design estetiske. For maksimal effekt design, holde murstein ren ved å jevnlig skrubbe . Peisen er å regne som et møbel, og viktig å tenke på ved fargesetting av rommet. Den kan fremheves eller ikke, ettersom hva man ønsker. Vi bruker sjelden farger på peisen, men det kan man fint gjøre.


Så lenge det glir inn i helheten, er det . Hos MAXBO finner du alt av teglstein , murstein og ildfast stein. Kjøp steiner på nett eller i butikk. Akrylmaling (vannbasert) er det beste alternativet til yttervegger.


Denne typen maling gjør veggen vanntett, samtidig som fuktighet inni veggen kan fordampe ut. Fjern mest mulig av ting som står i veien når du maler yttervegger, slik som vindusskodder, planter og busker, eføy osv. Du bør også sjekke fugingen rundt murstein , .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.