mandag 10. juni 2019

Maling av trapp inne

Trapper som er gamle kan bli som nye med noen enkle grep. Det er mest gunstig å male treverk i vinterhalvåret. Hvordan male tidligere beisede eller lakkerte trappevanger og rekkverk.

Vi prøvde å få en maler til å ta det da vi flyttet inn, men han ville ikke på grunn av at det er en drittjobb. Maling av tretrapp inne - Noen med erfaringer? Har en trapp som tvilsomt har vært gjort så mye meg siden byggeår 1995. Tenkte å male den hvit, og har allerede dradd over en runde med .

Ved hjelp av litt maling kan den bli lys, lekker og. Men en nymalt trapp vil fort være verdt innsatsen. Siden trappen er malt fra før, skrapes først litt maling bort med en skrape. Vi skal pusse opp trappen som går fra til etg. Men jeg har sett trapper som er malt med hvitt blank maling også, eller evt.


Noen som aner hva det vil koste å få en proff til å male trappa hvit? Jeg har en innetrapp, den er ikke tett slik du beskriver. Jeg har en lakkert furutrapp som skal pusses og males/lakkes på nytt. Jeg har blitt anbefalt å bruke 180-2sandpapir for å fjerne lakkoverflaten, men synes det .

Våre malte trapper er som oftest kledd med et tynt lag MDF eller det benyttes kvistfri bjørk eller bøk. Dette fordi ved maling av furu vil kvister etter en tid . Trappa skal bli hvit, men trinnene skal bli mørkbrune. Hva er best å male/beise/lakke med etter at vi har tatt av teppet i trinnet og pusset trinnet i . Vi valgte å male hele trappen hvit, og kjøpte trappetrinnstepper i grått som vi skulle ha på tilslutt.


Jeg fikk så utrolig mange henvendelser om hvordan man skulle male en trapp, og siden jeg ikke er noe maleekspert så spurte jeg . Var inne på tanken å male trappa i en lys grå farge, men det er ikke så mange som matcher hvit lin. Og jeg vil ikke at den skal bli altfor mørk. Den er en genial maling til gulv og trapp - den er nemlig ikke glatt i det hele tatt. Koselig å se deg her inne på bloggen min!


Tre/parkett: Flaten må være ren, tørr og fri for såpe, bonevoks og fettstoffer. Jeg ønsker å male trappen vår + rekkverk innendørs. Det er også en kant langs veggen som må males i tillegg til trappen og rekkverket. Har både vannbasert og oljebasert maling av.


Trappen er unektelig en viktig del av rommet. Det er mange ting som kan gjøres om den begynner å bli gammel og slitt! Morsomt blir det i alle fall, og hvorfor skal man ikke bry seg om trappen når man er så nøye med vegger og gulv? Hvis du ikke vil male selve trappen, kan du gjerne satse på en sterk farge på veggen bak! Toppen av gelenderet ble malt med samme gulvmaling som jeg brukte på trinnene.


Både fordi jeg ville ha en to tonet effekt, men også fordi gulvmalingen går for . Har fått lov av huseier å male trappen opp til etg. JIPPI Den har nå en farge som heter nøttebrun, og vet at jeg vil ha den. Men bruker du rett utstyr, produkt og maling går det så bra altså! Dette innlegget ble skrevet i Innendørs, Maling, Trapp og merket Inspirasjon, . Logo maxmaling fargehandel på nett med kjente merkevarer. Maletips når du pusse opp og male innendørs - gjør jobben enkelt og effektivt.


Maler,Snekker Hei, vi har en innvendig furutrapp som vi gjerne vil male hvit samt skifte trinn i trappa. Jeg er en reser på oppussing, og stort sett har jeg utallige mer eller mindre gode idèer (til mannens glede og fortvilelse, hehe) Nå stå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.