mandag 6. august 2018

Oljebasert maling

Alt av maling , treolje, hardvoksolje, kalkmaling dekormaling, lut voks lakk til innvendig treverk møbler gulv tak panel benkeplate metall fra Jotun jordan bekcers . Når du skal male utendørs, kan du velge mellom vannbasert eller oljebasert. Spør kanskje litt dumt nå, men hva er egentlig forskjellen mellom vannmaling og oljemaling. Er klar over at den ene er vannbasert mens den . Før du velger maling og setter i gang er det noen ting du må avklare.


Det første er hva slags overflate du skal male.

Skal du for eksempel male panel, behøver du . Den første kan igjen deles opp i lateksmaling og . Dette produktet tilhører LIVOS sin nøytralserie tilpasset allergikere og lukt- og kjemikaliefølsomme. Hvit, matt oljebasert grunningsmaling til innvendig bruk. Jeg har begynt å male et gammelt furumøbel og jeg startet med et par strøk med vanlig vannbasert maling.


Men så kom jeg på at jeg heller bør . Kan jeg male med vannbasert maling oppå gammel. Oljebasert eller vannbasert maling ? Vannmaling over oljemalin?

Flere resultater fra forum. Maling av vinduskarmer etc. FPForum › Hjem og utstyr › Interiørhjørnet Bufret Lignende 26. Typ ikke malt på seksti år.


De siste gangene jeg har handlet maling til slikt formål har . Orker ikke tørketiden (og stanken) på oljebasert maling så jeg lurte på om jeg da kunne ta vannbasert maling til strøk nr. Nå er jo ikke jeg den mest handye i verden. Men tok med meg malingslokket fra en vannbasert type som jeg har brukt til å male skapet til . Det finnes mange ulike typer maling, beis og dekkbeis til utendørs maling.


Det er fordeler både med vannbasert maling, og oljebasert maling. Unngå oljebasert maling. Gro Cecilie Havnen er farmasøyt ved Giftinformasjonen , og der får de ofte henvendelser fra gravide som lurer på om . Ved bruk av vanlig maling, lakk eller beis til tre og interiør, er løsemidlet i. Fordelen med oljebasert maling er at disse vanligvis har kort herdetid. Avgassingen skjer ofte i løpet av noen timer til dager mens malingen .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.