torsdag 11. mai 2017

Spesialsalt til oppvaskmaskin

Jeg har kjøpt ny oppvaskmaskin i dag, og i bruksanvisningen står det at jeg MÅ fylle på spesialsalt før jeg setter i gang maskinen første gang. Men jeg har jo ikke noe salt i huset som jeg kan bruke. Er dette veeldig viktig, eller kan jeg kanskje droppe det og heller fylle på til uka når jeg får kjøpt dette spesielle saltet. Det står at man ikke skal bruke matsalt, men spesialsalt.


Finnes det i matbutikker, eller må man på elkjøp eller liknende? Saltkammer i oppvaskmaskin er full av vann innlegg 30.

Spesialsalt til oppvaskmaskin innlegg 31. Salt i oppvaskmaskin innlegg 26. Flere resultater fra forum. Electrolux salt til oppvaskmaskin kg - Tilbehør og andre hvitevarer.


Regelmessig avkalking vil forsterke effekten av oppvaskmiddelet. Et viktig tilbehør hvis du bor i et område med hardt vann. Vår oppvaskmaskin protesterer om den ikke har salt i seg. I brukermanualen står det forklart at maskinen bruker salt til ting: Det ene er å myke vannet, det andre er at den bruker saltet som forsterker til oppvaskemiddelet.


Ingen tilsetningsstoffer.

Norges raskeste nettbutikk! Kjøp tilbehør til oppvaskmaskin hos POWER - Nordens nye elektrogigant! Stort utvalg til lave priser. Det lønner seg å investere i oppvaskmaskin-tilbehør, fremfor å må kjøpe ny maskin etter kort ti fordi du ikke vedlikeholder oppvaskmaskinen.


Du bør også bruke salt i oppvaskmaskinen . AEG OPPVASKMASKIN SALT 1KG. Ble litt inspirert av det andre innlegget her, så må spørre. Noen som har brukt salt i oppvaskmaskinen sin. Siden dette er skravlesiden så har jeg spørsmål.


Du har vel ikke glemt å avkalke vaskemaskinen og oppvaskmaskinen? Hvor ofte du bør avkalke oppvaskmaskinen avhenger faktisk om du bruker salt i maskinen når du vasker opp. Bruker du salt, er det kun nødvendig å rense oppvaskmaskinen gang om året. Saltet setter nemlig hardt mot hardt, så kalken ikke samler seg så raskt. Er vannet hardt der du bor, skal du avkalke 2 . Salt til oppvaskmaskin - 1kg direkte fra AEG.


For å forlenge levetiden til oppvaskmaskinen og forbedre den generelle glansen. Nå leser jeg instruksjonsboka. Vi har ofte såperester i glassene når de er vasket i oppvaskmaskinen, og det er bare så ekkelt!


Det blir litt bedre når jeg passer på at maskina ikke er overfylt, og vi har i glansemiddel.

Oppvaskmaskinen tar ikke inn vann (viser feilkode Ei eventuelt display). Hvis oppvaskmaskinens saltdosering er stilt inn for lavt, blir det dosert for lite salt i hver oppvask. Dette skjer med hjelp av et spesialsalt i avkalkningsanlegget til maskinen. Innstilling av avkalkningsanlegget. Slik fyller du på spesialsalt : 1. Fyll beholderen med vann (kun nødvendig ved første gangs bruk).


Fyll på spesialsalt som vist på bildet (ikke bruk vanlig husholdningssalt eller tabletter). Derved blir vannet trengt bort og renner ut. Benytt KUN glansmiddel beregnet for oppvaskmaskin. Andre typer glans- middel kan ødelegge maskinen. Ta ut nedre oppvaskkurv og skru av lokket til saltbeholder.


Plassere trakten (vedlagt) i beholderens hull og fyll på ca. Jeg vil tippe at maskinen ikke tar inn vann? Du bør finne ut hvor du har stoppekrana i leiligheten din. Stans kalkoppsamling og gjør at serviset skinner mer med dette gjenopprettende saltet for oppvaskmaskin.


Saltet løses opp i vannet som går gjennom mykningsenheten, som fjerner kalkoppsamlinger og kalsium fra vannet. Mykningsreservoaret bør fylles opp for hver oppvask, spesielt i områder med .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.