tirsdag 11. oktober 2016

Kle inn pipe

Hvilke regler gjelder for å kle inn en pipe – og hvor finner du svarene på hva som er lovlig og ikke? Jeg har en pipe som i dag står inntil en vegg kledt med gipsplater. Vi ønsker derfor å kle inn denne pipen med gipsplater eller bygge denne . Pipeløpet slipper gjennom mye lyd fra naboleiligheten, og for å bøte på.


Jeg har fått forståelse for at det ikke er lov å kle inn piper fordi man . Det er ikkje lov å kle inn ein teglskorstein.

For teglskorstein skal pipeløpets indre flate være minst 2mm fra brennbart materiale, se fig. BRANNFARE: Her har boligeier kledd inn pipa i hjørnet. Men et ildsted og en pipe betyr også at man må være bevisst på brannsikkerhet,.


Jeg har nettop kjøpt nytt hus, og fikk en peis installert i 1. Den er år gammel og brukes til vedfyring i 1. Jeg mener å erindre at jeg . Piperehabilitering med stål Piperehabilitering av skorstein med stålrør er en. I praksis betyr dette at man etter piperehabiliteringer har lov til å kle inn to sider .

Kan man kle inn disse brannmurene i den etasjen hvor det ikke lenger. Søsteren min hadde pipebrann for en stund siden, de hadde ovn i 1. Med det menes at man etter rehabilitering av pipeløpet har lov til å kle inn to sider på . Store mengder nedbør gjør at pipene begynner å trekke inn vann. Men det at den er kledd inn i flere av etasjene kan by på problemer.


Norsk Brannvernforening har jeg fått vite at hvis du ønsker å kle inn pipen, . Jøtul Stålpipe passer alle ildsteder, alle typer brensel, badstuer, hytter og hus. Stålpipe henter luft utenfra gjennom en kanal i pipen, og fører denne inn i . Det stilles ingen formelle krav til montør eller kontrollør av ildste men brannvesenet anbefaler å bruke kvalifiserte montører. Et ildsted har mange sikkerhets.


Få tilbud fra flere leverandører fra Straumsgrend. En annen gjenganger er teglskorsteiner som er kledd inn. Får man pipebrann da, sprer det seg fort utenfor pipa. Dersom skorsteinen er kledd inn med brennbart materiale (gips, panel eller liknende), må skorsteinen . Nær halvparten av disse har fått skorsteinen kledd inn under oppussing av eiendommen de siste fire.


Alle skorsteiner skal tåle en pipebrann.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.