torsdag 19. mai 2016

Lærling i utlandet

Mange elever og lærlinger synes det høres spennende ut å ha utveksling i forbindelse med studie- og lærlingtid i utlandet. Det er absolutt mulig å få til, vi har . Lærlinger får praksis i utlandet. Internasjonalt servicekontor sender hovedsakelig ut lærlinger som er i sitt andre . Tar du hele eller deler av læretiden i utlandet kan du få støtte dersom du har lærekontrakt og fylkeskommunen har godkjent opplegget.

Tek du heile eller deler av læretida i utlandet kan du få støtte dersom du har lærekontrakt og fylkeskommunen har godkjent opplegget. Vær oppmerksom på at det er mulig å ta deler av læretiden i utlandet , eller at du kan . Som lærling i Sør-Trøndelag kan du søke om å delta i prosjektet Practice. Europa for å få praksis i en bedrift. Som deltaker kan du ta deler av læretida ved en bedrift i et annet.


Trøndelagsfylkene er blant de beste i landet til å sende unge i utdanning til utlandet. Vi ønsker å orientere om at Sør-Trøndelag Fylkeskommune har fått innvilget søknaden om . Jeg tenkte å skrive litt om hvordan jeg har fått muligheten til å være frisørlærling i Englan da jeg tror det kan være fin informasjon til .

Creative Commons license icon. Jeg vil ta læretiden min som helsefagarbeider i Englan men har ingen peiling på hvordan jeg skal gå frem. Så håper det er noen her inne . For første gang i sikkerhetsbransjens historie skal lærlinger sendes til utlandet. Utveksling til utlandet.


Ta deler av læretiden din i Frankrike eller . Sander Gutuen Alnes skal tilbringe uker i en engelsk bedrift. Jeg har nå ett år igjen på heste linja før jeg skal ut som lærling , men jeg vil gjerne til utlandet. Hvordan fungerer dette?


Illustrasjon for en enhet. Norske skoler i utlandet. Vidaregåande opplæring er ein del av grunnopplæringa i Noreg. Kontoret er fylkeskommunalt og drives sammen Hedmark.


Reise, opphold og språkskole dekkes gjennom prosjektet. Utdanningsinstitusjoner, opplæringskontor og bedrifter kan søke om støtte slik at elever og lærlinger kan ta deler av utdanningen i utlandet. Liv Støen og Tove Nordstad er . Jeg gleder meg til å bo et annet ste lære meg bedre engelsk og bli kjent med mange nye mennesker, forteller Karoline Skofsrud.

Hun jobber til vanlig som . Dermed kan du som lærling utplasseres i mange forskjellige land. Fylkeskommunen tilrettelegger oppholdet i utlandet for deg og hjelper deg gjennom hele .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.