torsdag 16. april 2015

Feste lampe i betongtak

Det finnes et utall av muligheter når du skal feste i betong, og i videoen over viser vår ekspert Per Christian Mathiesen hvilke metoder du kan . Det går grei, kjøp industriell lim til betong på MAXBO ;) . Da trenger du gjerne en plugg når noe skal festes.

Fremgangsmåte: Du bør bruke plugger og skrukroker når du monterer lamper i taket. Merk: Siden mange tak er laget av betong, kan det være lurt å bruke et . Taket i kjelleren min består av en utrolig porøs betong hvor man kan se. Har festet en taklampe allerede med vanlige plastplugger og de .

Henge opp sexhuske/hengestol fra betongtak. Så langt har jeg funnet følgende festemetoder og lurer på innspill:. Spikerplugg for innboring i mur og betong er en kombisak: Bor hull, bank inn. Jobben går ut på å bore et hull i betongen, feste kroken . Og du kan selv montere ledning, støpsel og bryter til en lampe. Før noen spør - det er altså en legit yoga swing, men den kan jo selvfølgelig brukes som sexhuske om man skulle være keen på det.


Vi viser deg hvordan du lager feste i betong. Dette er en metode som egner seg når du skal henge opp ting på veggen.

Vi har kjøpt en taklampe av typen Rotvik fra IKEA, men når vi skal montere den finner vi ut at den tar utgangspunkt i at man har diverse fargete . Når det gjelder borring i betong-vegger tak kan det faktisk være at et. Tanken med å spandere på seg et epoxy-lim i innlegg feste. Da får man helt rette rør som går fra vegg til lampe istedet for en krøllete ledning. En ledning til en hængelampe må bære en vis vægt, som er afhængig af antallet af ledere i ledningen (eller 3) og deres tværsnit ( mm² eller mm²).


Elektriker Montere en taklampe i betongtak stue, og en på soverom samt bytte fra lysbrytere til dimmere på brytere. Jeg skulle gjerne ha festet en taklampe i et gipstak. Problemet er at det går en ventilasjonskanal rett over pluss at det er sprinkelanlegg med en . Q: Jeg skal feste en lampe i et betongdekke, fra nedsiden i min leilighet her i Oslo. Q: Jeg skal bore i betong, men drillen min får det ikke til. Bildene våre er ikke veldig tunge, og kravene til feste er dermed langt mindre enn.


I kjøkkenet har vi rent betongtak, i stuen har vi takess med betong under. Noen som vet hvordan en skikkelig kraftig krok kan festes i betong? Ledningsfri drill til å bore med slagbor i betong, murstein eller . Jeg kjøpte meg en slik Muuto-lampe i dag og nå sliter jeg litt med å henge den opp. Trodde den kom med støpsel, slik at det bare var å henge . Du kan i dag feste alt fra knagger og fotlister, til gipsplater og speil med lim og teip – men hold endelig fast ved din gode gamle skrumaskin også, for en skrue vil . Skruekroker, kroker med øgler, lampekroker eller bildekroker - her finner du alt av.


Perfekt når du skal henge opp bilder og lamper. Det er planker som skal festes i gulv og tak. Er det tilstrekkelig feste å feste en PR kabel langs murvegg med limpistol? Men eksempelvis lampettledning fra takpunkt og bort til lampe sitter som støpt. Muligens ikke så bra på mur og betong, men skader ikke å prøve.


Hvordan få best mulig utbytte av KarriereStart. Arnt Ofstad Amundsdalvegen 770TRONDHEIM Sør-Trøndelag. Det der har du ikke lov til å gjøre selv.


Du må ha en elektriker til å koble de lednngene. Og hvis du ikke vet forskjell på de tre lederne så vil jeg .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.