mandag 29. juli 2019

Montering av taklampe

Montering av taklampe

Blant annet kan du montere lamper i taket der hvor det er lagt opp til en taklampe. Og du kan selv montere ledning, støpsel og bryter til en . Kobling av lampe kan du gjøre uten elektriker. I videoen viser Rune deg hvordan du enkelt kan montere lampen. Har jeg lov til å selv montere kabel og støpsel til en taklampe?


Det er sukkerbit med jord i taklampen og jeg har stikkontakt i taket hvor lampen . Det der har du ikke lov til å gjøre selv. Du må ha en elektriker til å koble de lednngene. Og hvis du ikke vet forskjell på de tre lederne så vil jeg . Fra taket henger det kun blå og grønn ledning (ingen gulgrønn jordingsledning). På lampa jeg har vært så dum å kjøpe står det Produktet er klasse og krever . Jeg har kjøpt ny lampe som jeg skal montere opp over kjøkkenbordet. Det jeg lurer på er hvilken ledninger som skal kobles sammen med hvem . Det betyr at du kan montere støpsel på ledninger, koble til lamper i tak og.


I taket kan det sitte en liten spesialkontakt for taklamper, men i eldre . Vi har kjøpt en taklampe av typen Rotvik fra IKEA, men når vi skal montere den finner vi ut at den tar utgangspunkt i at man har diverse fargete . Vanlige lamper kan du selvfølgelig montere selv, og du kan også lage og bruke. Montering av taklampe - ukjent ledningstype - posted in Hus, hage og oppussing: Har et punkt i taket med krok, hvor jeg tenkte jeg skulle sette . Skal montere en taklampe på tv stuen, her er situasjonen i taket: Photo 04. Det jeg lurer på er om jeg kan putte bare 2 . I denne katalogen finner du mange forskjellige lamper til fast montering i tak. Taklampe fast : Takkupler, flatere lamper m. Når du monterer en eller flere lamper over spisebordet skal lampen som hovedregel være plassert 50-cm over bordet og . Jeg har montert en ny taklampe i stuen, men den sluttet å virke gangske raskt.


Trenger hjelp til følgende: - Montering av taklampe, inkludert trekke opp ledninger fra uttak i taket + bytte ut vanlig bryter med dimmer. Hei dere, Siden jeg er helt grønn på elektriske ting, tenkte jeg kunne spørre her! IKEA - SINNERLIG, Taklampe, bambus, -, , Hver håndlagede skjerm er unik.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.