tirsdag 15. mai 2018

Fjerne teppe i trapp

Lurer du på hvordan du fjerner et heldekkende teppe fra trapp ? Vi viser deg trinn for trinn og hvordan du blir kvitt limet. Her får du vite hvordan du skal gå fram når du skal fjerne et gammelt teppe fra en trapp - steg for steg. Teppe i trappen er en god løsning, da det både fungerer som sklisikring og gir et komfortabelt og varmt underlag.


Men har teppet blitt flittig brukt i mange år og dermed blitt slitt, eller har du rett og slett bare lyst til å bytte det ut med et nytt, kan det hende du ønsker å fjerne det. Dette kan gjøres på ulike måter, .

Har kjøpt meg et hus og i trappen oppt il 2. Men det sitter som støpt eller limt Hvordan kan jeg fjerne. Rev vekk et teppe i en trapp og har planer om å pusse ned og male trappen. Nå er det jo masse lim i trappen. Har skrapet vekk det jeg klarer og prøvde så å pusse. Gikk dårlig, pusse pappiret blir ødelagt m en gang pga limet.


Noen som har noe tips om et løsemiddel som fjerner limet uten å ødelegge treet i . Hadde teppe i trappen som var festet med vanlig tosidig tape.

Denne har jo blitt super-seig over årene, så sliping er nyttesløst. Vi har prøvd både ordinær limfjerner og rødsprit uten at det gjør jobben noe særlig lettere. Det jeg har hatt mest suksess med så langt er egentlig å gå løs med kniven og skjære det . I den boligen jeg kjøpte for noen år siden nå er det lagt teppe i ei trapp. Problemet er at det er limt fast i trappa , og ser ut til å sitte skikkelig. Er det noen som har noen tips til hva som kan fungere for å få det . Jeg har begynt å fjerne teppet som dekker hele trappen vår, og til den positive overraskelsen var det ganske fint tre som skjulte seg under et par lag med tepperester og teppelim.


Ei furutrapp som har vært belagt med teppebelegg (uææhhsj), og har sett sine bedre dager. Fjerne limrester, tape og beleggrester. Jeg er ingen fagmann, så jeg tok . Få tilbud fra flere leverandører fra Kolbotn.


Teppelegging og maling av soverom. Kongsberg , Tirsdag 20. Gulv,Maler Hei, ønsker å legge teppe i vinkeltrapp , trinn. Jeg har sett gulvspesialistene fjerne tepper og belegg.


Sitter de godt, finnes det et verktøy til å smekke på snippen av teppet for å slippe å brekke neglene, og få litt bedre tak. Verktøyet har et solid håndtak så du kan dra med alle .

Ottos tips: Godt forarbeid og vask hjelper på når du skal gulvlegge trapper i hjemmet ditt. Skal fjerne gammelt teppe i gang og trapp som er limt, hvordan gjør jeg dette på enklest og hurtigst mulig måte? I dag drar jeg av et gammelt teppe som ligger i trappa mellem første og andre etage. Mener å ha hørt at det er noe en kan få kjøpt som en kan smøre på limrestene for å fjerne det. Me vurderte å fjerne både teppe og panelen (kallast det korea eller kina panel mon tru), for så å slipe den gamle trappa ned og male den kvit.


Eg har lese i ein svensk blogg om ei som tilsatte litt sand i kvitmalingen for å hindre at trinna vart for glatte - og vurderte derfor å gjere det samme. Sørg for å slipe vekk gammel lakk og maling, og fjerne alt støv før du grunner, sparkler, maler og fuger. Trappa er en standard tretrapp som ligger det belegg i trinnene.


Legge teppe i trinnene. Slik ser det ut etter at jeg .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.