mandag 19. mars 2018

Trekking av stoler

En spisestuestol kan få nytt liv med et nytt stoff. Så lenge du har en spisestuestol med løst sete kan du fornye setet selv. Mål setet, klipp til stoff, og stift det på plass på setet.


Les også: Tre stuer - tre måter å innrede på. Se hvordan du lager nytt stolsete i videoen over. Med en god dose tålmodighet fikser du biffen selv.

Møbeltapetserer Nina Hurum viser oss hvordan. Det er fort gjort å friske opp og modernisere gamle loppefunn, enten med maling eller nye tekstiler. Lenestolen min fant jeg på et dødsbosalg en stund tilbake, og nå var tiden inne for å fornye den med nytt trekk. Det er første gang jeg har prøvd meg på å trekke om en stol , men jeg må si det gikk over all forventning.


Det var ikke så vanskelig som jeg hadde trod men litt tidkrevende og kronglete er det jo. Rydd vekk alt på stuegulvet, for dette prosjektet tar litt plass. En av skattene jeg kjøpte på loppemarked i år var stoler som jeg skulle gi en makeover.


Det du trenger er: – Stoff – Saks – Penn – Stiftemaskin og stifter. Ta av det gamle trekket, og fjern alle stifter og spiker 2.

I dag ble jeg ringt opp fra barnehagen rett før lunsj med beskjed om at Niklas har feber i over 39. Bruk den gamle soffbiten. Så da var det bare å pakke sammen sakene og få hentet lillmann. Stakkars lille gutten var varm som en liten glo når jeg kom og hentet han. Små røde prikker i ansiktet og skikkelig pjusk.


Nå ligger han og sover, . I VIDEOEN TIL HØYRE VISER HUN HVORDAN DU KAN PYNTE OPP MØBLENE SELV, VED HJELP AV NAGLER ELLER MØBELSPIKER. Andre gir opp etter første stol , og tar med resten av møblene for å få en profesjonell til å fullføre prosjektet. Men Bergstrøm får også langt mer utfordrende ting i fanget. Jeg lager sengegavler fra skratch, trekker om bestefars gamle god stol og fresher opp spisestuen i nydelige stoffer.


Verkstedet ligger rett over gårdsplassen, så det kommer vel også til å bli noen sene nattetimer for å få ferdig ett og annet loppis prosjekt. Så har du travle dager og det passer best å ta en tur på ettermiddag . Selv om fjærene stikker ut av bestemors gamle stol , trenger du ikke å kaste den. Stavanger , Torsdag 26. Kjellerstuen på Nesodden har ikke rukket å bli helt varm denne vintermorgenen.


Den åpne teglsteinspeisen i hjørnet jobber febrilsk med saken. Langs veggene står ferdige og uferdige stoler og en stor hylle med stoffer i bunker og ruller. Verktøyene er pent organisert over arbeidsbordet med den grønne, . Mangler: trekking Trekke om spisestuestoler - Åpent forum - Doktoronline - Forum forum.

Temaoversikt › Åpent forum Bufret Lignende 25. Vi har spisestuestoler og en pianokrakk som skal trekkes om. Jeg har så vidt begynt å sjekke priser for å få det gjort hos en møbeltapetserer, men det er. Jeg synes det var litt dyrt.


Skjønner at folk skal ha betalt, men er ikke det litt mye? Noen som har erfaring med slikt fra før? Ruter i stoler og sofaer i hytter på fjellet er veldig populært nå.


Ellers så har stilstoffene kommet tilbake. Cathrine viser fram stoffprøver som både minner om tapeten og sofaen hjemme hos bestemor. Det kommer veldig an på hvordan man setter det sammen, uttrykket blir helt annerledes på moderne . God kvalitet sikrer deg som fornøyd kunde.


Vi tror at den beste markedsføringen er fornøyde kunder, og kundens ønsker er derfor i fokus uavhengig av størrelse på jobben. Redelighet og kvalitet. Etter å ha fått forsikring fra både interiørarkitekt og møbelrestaurerer bestemte hun seg for en svart, matt finish. Vi er svært opptatt av å . Interiørarkitekten valgte et solid møbelstoff som passet i stilen, mens møbelrestaurereren tok seg av rensing, liming, grunning og maling av stolene. I tillegg bisto en møbeltapetserer med polstring og trekking av alle . Stoppen virker fortsatt bra.


Stolene er laget med jern-ben og er veldig solide i stram 70-talls stil. Er du opptatt av gjenbruk? Omtrekking av stoler kan vi hjelpe deg med. Hus og hage - Kvinneguiden Forum forum.


Jamilamannen og jeg har store planer om å fikse litt i heimen, og siden vi begge er utstyrt med tommeltotter (hver!) håper jeg dere kan komme med noen rå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.