onsdag 7. februar 2018

Peis maling

Slik maler du peisen: MALING AV PEIS MED TEGLSTEIN: – Vask med JOTUN HUSVASK. Se til at underlaget er rent, fast og tørt. Et par strøk maling, og den gamle peisen er god som ny.

Ettersom det er snakk om mur utsatt for relativt høye temperaturer, er det noen hensyn en bør ta før man maler den nye peisen. De fleste velger de mer matte variantene til peis og pipe. Malingen påføres med rull eller pensel, avhengig av hva som fungerer på overflaten . De fleste maler en pusset peis hvit, mens norske steinpeiser gjerne er av skifer eller kleber.

Steinens fine gråtoner kan med fordel også . Se her for beskrivelse av våre betongvarianter og informasjon om hva vi anbefaler av behandling av våre peiser. Du kan bruke vanlig vannbasert, pustende maling. Våre ovner og peiser har høy varmeeffekt, og utnytter veden optimalt. Det går fint å male teglstein eller en annen type stein muren er forblendet med. Du kan male betongen rett på veggen eller peisen, og det ser rått ut.


Disse veggene er malt med maling fra Pure Original. Her finner du informasjon,artikler og oversikt over leverandører av peis, pipe og. Jeg lurer på om noen av dere har prøvd å male fliser nær peis/ildsted?

Gulvplate tilpasset peis Havanna i lekkert grått glass. Gulvplater Hvis gulvet under og foran ildstedet er av brennbart materiale, skal det være kledd med stålplate . Trikset er å sperre sotet inne før du maler, slik unngår du sotgjennomslag. Sot er ikke bare å vaske vekk, det løser seg ikke opp . December 1 206× 3Mine juleforberedelser. Post by StÃ¥le Askerød Johansen Hva er egentlig kalkmaling?


Før de bestemmer seg en maling farge, pass på å velge maling som er spesielt utviklet for bruk på ildsteder. Peis maling er laget for å tåle høyere temperaturer . Peisen blir et smykke i rommet, ved å male den i en annen farge enn veggene. Hvilken type maling må jeg bruke for å male en Dovre peis (hvit)?


Eller kan jeg bruke interiørmaling (vegg etc.)? Skal male brannmur/pipe med rød murstein. En venninne av meg har akkurat malt en vegg samt peisen. Er det ikke slik at peisen bør males med en . Dette vet jeg blir lagt under feil plass, men jeg fant ikke riktig plass, så beklager.


Skal male muren rundt peisinnsatsen (Bilde). Hvordan maling kan jeg da bruke, som tåler varme? Er det mulig å bruke Harmoni Vegg, da jeg . Jeg har et murhjørne hvor det står en vedovn som utvikler ganske mye varme når det fyres.


Veggen er i en litt ukurant hvitfarge og jeg ønsker å . Vi har en peis som må males da den har en del avskallet maling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.