fredag 9. februar 2018

Lister til skråtak

Det er faktisk umulig å liste i bunnen av et skråtak , og få til fin overgang til list oppover langs skråtaket om man skal bruke samme list. Hvordan skjærer jeg til listene når stk møtes? Hei, hvilke type lister vil dere anbefale når jeg skal liste mellom knevegg, endevegg og skråtak , blir tre lister som møtes i hjørnet.


Det finnes en rekke spesiallagde lister som kan benyttes til de fleste takvinkler. For å få en fin overgang fra skråtak til rett tak, er takklosser en god løsning.

Hvis du gjerne vil ha en list i nedre kant av skråtaket så får du det vanskelig, men en. Jeg og hadde utfordring med skråtak og hulkillister. Og så skal jeg skråskjære et utvendig hjørne hvor to lister skal møtes. Jeg bruker dem alltid når det er skråtak , for da vil ikke listene passe sammen uansett. Dette dokumentet oppgraderer og erstatter alle tidligere versjoner.


Alle verdier er veiledende og er derfor ikke gjeldende for vanlige toleranser. Vi finner ingen lister som passer, så det er snakk om å sette opp en flexilist. Men mellom oss og et barnefritt soverom står det ca meter med hulkil- lister som skal opp i skråtak med flere vinkler.

Det hjelper ikke at du akkurat har sjekket at kapp- og gjærsaga kutter rett hvis det gamle huset som skal pusses opp og legges lister på, er fullt . Denne jobben er mye verre fordi det skal opp mase listverk i skråtak. Er det noen som har sett gode gjør-det-selv-guider på nett til slike jobber? Det viktigste er å få vekk furuen . Snekker Trenger en som kan liste badet.


Gulv, skråtak og vegger. Vil ha helt rene og enkle hvite lister og en proff utført jobb. Listene skal ikke synes. Knevegg-listene er spesialutviklet til overgang mellom knevegg og skråtak. Monteres flatt på vegg, slik at taklisten gjæres ned mot knevegglisten langs skråtaket.


Alle jeg har spurt har stort sett bare sagt nei det er . Noen som har noen geniale løsninger på det? Jeg har halvannenetasjehus med . Den er tilpasset ulike. Har du umalte lister i boligen din ? Skråtaklister er spesiellt laget for å dekke overganger mellom skråtak og knevegger.

I denne artikkelen gir vi deg tips og råd i forhold til innendørs listverk , blant annet . Vi har listverk i furu, mdf, eik og annen hardtre, glatt og profilert i alle dimensjoner. Skrå taklist som ofte benyttes i skråtak. Skapdører til soverom med skråtak. Jeg gjorde dette selv, siden huset er skjevt som f.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.