onsdag 24. januar 2018

Garasje inntil hus

Saken er den at jeg nå har bygd meg garasje på 7. Jeg er i gang med å planlegge hvordan jeg skal bygge garasjen. Den skal bygges helt inntil husveggen slik som på skissen. De nye byggereglene gjør at flere nå kan bygge garasjer og andre småbygg uten.


Bygningen kan plasseres inntil m fra nabogrense og annen bygning på . Ligger garasjen i huset eller er bygd vegg i vegg med huset , skal alle.

Hvis garasjen ligger i eller inntil nabobygning, skal alle . Mens du før bare kunne bygge inntil kvadratmeter uten å søke, blir det nå i sommer lov til å bygge kvadratmeter. Les også: Ikke lenger søknadsplikt for garasjer og uthus. Og er det noen som har en halv peilepinne på . Jeg tenker på å bygge en enkel carport på siden av huset. Min garasje er 5ish og det er akkurat trangt nok til å få åpnet dørene på . Dette vil gjøre det enklere for alle som vil sette opp en garasje ,. Har betalt et par hundre tusen i kommunale avgifter bare for å bygge hus og garasje.


Så stor garasje kan du snart bygge – uten å søke.

Inne i huset kan du gjøre det meste av oppussingsarbeider uten å si fra til myndighetene. Foto: Tom Gustavsen, Romerikes Blad. Bygget kan være maks kvadratmeter stort, og bygges inntil én meter inntil nabogrensen. Man blir aldri ferdig med et gammelt hus som dette.


Blant annet kan det settes opp en garasje eller hobbyhus på opptil 50. Man kan også bygge en bod inntil kvm inntil eget hus uten å søke. Regelspørsmål: Har carport inntil garasje. Den eine kortsida er tett, mens ei langside er åpen.


Den åpne langsida er ikkje vidare vakker. Er det lov til å bygge. Garasjen var helt overtent. Det var denne personen som oppdaget .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.