søndag 12. november 2017

Maling av furumøbler

Se hvordan du enkelt og pent forvandler den gamle furukommoden til en ny og lekker kommode. I det siste har jeg fått flere forespørsler ang å pusse opp gamle furumøbler. Istedet for å svare hver på mail, tar jeg fram en kommode jeg pusset .

Denne bruksanvisningen gjelder for ubehandlede og tidligere malte møbler av treverk. Det som gjør mange furumøbler utrolig lite trendy er profiler, utskjæringer og. Det går fint an å kombinere maling med f. Nå har vi bare furumøbler i heimen og jeg er litt lei av dem ja.

Men jeg vil ikke begynne å kjøpe masse nytt heller så jeg vurderer å enten male . Hva slags maling til å male lakkede furumøbler? Hjem og utstyr › InteriørhjørnetBufret22. Vi skal male noen gamle, lakkede furumøbler hvite. Vi har lakkerte furudører i huset (grøss) og jeg vil male dem hvite. Men mannen min mener vi først må fjerne lakken og blablabla, at det er mye . Jeg driver å skal male ett fremskap og par komoder.


Den der grunninga, bør det grunnes i to strøk?

Gammel maling og lakk fjernes effektivt og skånsomt med varmluftpistol og sparkelspade. Her kommer framgangsmåte på maling av gammelt furumøbel. Hvis det velges annen maling enn gulvmaling, må det grunnes først. Slitasjen lager du med slipepapir, maling og litt arbeid.


Jeg er helt for å male gamle furumøbler, men noen burde lære seg å gjøre forarbeidet, pusse, vaske, også male i en passende hvitfarge som . I vår tok jeg å malte alle furumøblene mine i stua, det var endel jobb, men overkommelig. Her fant jeg en veldig grei fremgangsmåte og gode tips for hvordan man går frem om man har en bokhylle eller annet som man gjerne vil male i . Jeg skal hive meg på et lite prosjekt nå Er drittlei furu! Jeg har da vitrineskap, kjøpmannsdisk, tv-bord. Jeg har tenkt på å beise de brunaktige, men så er det noen som har foreslått heller å male de.


Man kan forvandle gamle furumøbler til å får både hvite og ekslusive. Dersom du må fjerne lakk/gammel beis påføres maling- og lakkfjerner i henhold til . Har nylig kjøpt hus (får ikke flytte inn før om en mn så vi er ennå på planleggingsstadiet) Har planlagt å male stua i caffe latte, men er usikker . Det er ikke noe problem å male panelet, men pass på at du gjør forarbeid tilpasset den behandlingen som har vært påført tidligere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.