mandag 4. september 2017

Maling av takplater

Til matt maling på takplater bruker du langhåret rull. Luven er så lang at den går ned i alle V-spor. Men er sporene ekstra dype, bør du først male dem med .

I så fall hva bruker jeg og hvordan går jeg frem? Har dere også tips om hvordan jeg kan fikse sprekkene. Når du skal male tak, gjelder det å ha utstyret og teknikken i orden.


Her gir malermesteren gode tips på veien!

Utfordringen i å male tak er å få et skjoldfritt resultat. Det oppnås lettest ved å bruke helmatte malinger. Råd for et best mulig resultat når du skal male taket!


Enkle grep kan hjelpe deg, slik at du unngår skjolder. Pusset tak uten skader males med en takmatt maling. Malte og lakkerte takplater grunnes for god heft før de males.


Vi har flyttet til en bolig med slike takplater i taket. Huset er fra 19og de tidligere eierne har røyket inne. Jeg har et hus med takplater fra ca 19(svart), og på solsiden har nå malingen begynt å flasse av.

Dette er jo ikke spesielt pent, og sikkert . Ottos Tips: Innføring i hvordan du maler tak på en god måte. Klippet er hentet fra DVD'en Ottos innemaling. Det vanligste er at man maler taket hvitt, dette gir en jevn lysspredning og er nøytralr mot veggfargen i rommet. Skal til å male taket, har kjøpt meg rulle + rullepensel(kalles det det?) og stang slik at jeg kan stå på gulvet å male. MEn det drypper så sinnsykt mye, fra sidene . Det her kunne vært mitt kjøkken, med rosa tak!


Sååååå herlig :) Hadde jeg hatt høyere enn standard takhøyde, hadde jeg helt klart malt taket . Jeg har sånne stygge 19takplater, hvite i et slags avlangt sjakkmønster, ser ut som de er folierte. A-Team Gruppen AS er spesialist på takfornyelse. Vi maler de aller fleste tak, takstein og takplater.


Har du takplater som flasser, da er denne malingen perfekt. Usikker på merke, men den fungerer utmerket. Hei, har takplater fra Plannja (?) fra 198 hvor maling flasser av en del steder.


Trenger å pusse/spyle bort overfløding maling og flekklakke . Ja, for denne nevnte Pure Color, den er riktig så kostbar, dét er vel ingen hemmelighet. Et perfekt tak er pent å se på uten skjemmende merker eller spor etter ujevn maling. Med våre klassiske, ferdigmalte takplater i spon setter du . Takfornying er en relativt ny type behandling i Norge. Når malingen er oppvarmet, kan vi male uten å .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.