tirsdag 4. april 2017

Lage kaninbur selv

Et godt kaninbur gir ly, det er lett å rengjøre, og det motstår fukt. Lag i stedet et kaninbur selv – i passe stor størrelse – til en billig penge. Heldigvis er det lett å bygge og sette opp bedre løsninger selv, og ikke.

Det er vanlig å bruke ferdige hundegårdelementer når man setter opp en kaningård. Veggen kan lages av planker, takplater eller lignende. Jeg vil lage ett kaninbur, finnes mange guider på nettet om hvordan man gjør det.


Men jeg trenger en del ting, blant annet stålnetting ting?

Er det noen som har tegninger til et kaninbur ? Deter så mange sørgelige ferdigbur å få kjøpt som er altfor små og elendige, at det eneste greie alternativet var å lage selv. Posts about kaninbur written by maritemilie. Selv de som har hatt kaniner i mange år vet ikke nok om arten.


Tradisjonelt kaninhold har aldri tatt hensyn til . Og har du ett gammelt skap,så kan dette bli ett nydelig kaninbur:-)).

Noen som har forslag til størrelse på ett kaninbur til kaniner? Jeg har selv at halm i buret hos den ene kaninen min, og hun spiste masse,. Har man to kaniner må man lage sovehuset i forhold til det. Hei, har fått to dverveddere kaniner til jul.


Filmklip hvor jeg viser starten af hvordan jeg bygger et kaninbur. Les også: Redskapsbod - byggesett eller bygge selv? Vil gjerne legge til at jeg laget kaninbur på samme lest(altså en pall).


Hvis du skal lage en, så regner jeg med du bruker en BW for å få den perfekte buen. Du kan også lage en innhegning med en liten kasse i. Noen som har en god oppskrift på et utendørs kaninbur? Tenkte vel egentlig å lage selv, men har gjort det før, og det ble ikke så bra. Selv halen er en dusk som hadde falt av en nisselue.


Denne hadde jeg tatt vare på, og den kom godt med nå :). Vi har fått oss nytt kaninbur men knakk raskt men heldig vis reparerte pappa . Med et selvlagd bur kan du bestemme form helt selv. Vil du ha flere moduler, en hel blokk, eller kanskje et hjørnebur?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.