onsdag 18. januar 2017

Plast bak baderomsplater

Hei holder på å renoverer badet mitt, har fått tak i de fibo-tresbo platene. Nå er det sponplater med baderomstapet på veggene. På ytterveggen er det dampsperre ( plast ) bak sponplatene. Forstår jeg det riktig at jeg på ytterveggen blir nødt til å rive ned sponplatene, ta vekk dampsperren og sette opp nye sponplater og baderomsplatene . Vet at man ikke skal ha plast bak disse.


Men vil det dannes fukt eller dugg bak disse platene likevel?

Skal jeg fjerne plasten på yttervegg når jeg setter opp Fibo plater? Baderomspanel , Baderomstapet etc. Så nå anbefales jeg at jeg legger pappstrimler bak trespoen - vi snakker om millimeter med lufting nå istedet for de foreskrevne millimeter med utlekting - og lar det være med det.


Mange flisleggere nekter f. Så langt jeg kan se, er de fukttekniske begrunnelsene for denne anvisningen ikke dokumentert på en måte som kan bli åpent vurdert, etterprøvd og kritisk gjennomgått. Fliskledde våtromsvegger må ha en membran som både er vanntett og har nødvendig vanndampmotstan en sd-verdi på minst m. I fliskledde våtromsvegger er det spesielt risikabelt å ha en vanlig dampsperre på utsiden av trebaserte plater i tillegg til membranen. Bak en fliskledning som blir jevnlig . Platene er av finsk kryssfinér med finerlag av bjørk og gran, type.

Alloc baderomspanel er et vanntett kledningssystem basert på kryssfinérplater belagt med høytrykkslaminat. Framsiden er dekket av et høytrykkslaminat med tykkelse. Kryss-finérplatene har finérlag i henhold til.


Høytrykkslaminat har en tykkelse på 85 . Monteringsanvisning baderomspanel. Smart panel plast - skrape, skruer. Yttervegg er en vegg som vender mot utsiden av huset, isolert, og har fuktsperre på varm side og gjerne lufting bak ytterkledning, for å håndtere. Fibo FAQs - Ta kontakt med våre eksperter eller bla gjennom de vanligste spørsmålene våre. På vår hjemmeside finner du all den informasjonen du trenger.


I dusj, bak badekar og evt. Denne monteres i vater før panelet settes på plass. Bruk godkjent fugemasse mellom sokkelprofil og vegg og mellom panel og profil. Ved montering av sokkelprofil over sokkelflis.


HDF baderomspanel , baderomsprofiler, plastskrape , panelskruer, Fugemasse CT-. Bak oppkant må det være tilstrekkelig skruefeste til listen. Tilgjengelig i butikker.


I tillegg skal det være damtpett mot yttervegger. Og når damp i luften møter kalde vegger, vil det kondensere.

Det holder altså ikke å legge membran i dusjsonen, om veggen bak toalettet grenser til et iskaldt vaskerom. Da er det her dampen vil sette seg, og . Ingen vegger vil få vann. Jeg undersøkte dette når jeg la baderomsplater på badet mitt og i dusj-sone og disse legges rett på stender, limes i skjøtene. Forøvrig liit tuklete og få . Overskytende fugemasse fjernes med en plast skrape og rengjøres med Wipes som er egnet til å fjerne uherdet fugemasse.


Skjær panelet i riktig bredde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.