mandag 10. oktober 2016

Gammelt tregulv

SOLIDE TREGULV: I mange gamle hus skjuler det seg kvalitetsgulv som eierne. HALVSLIPT: Et gammelt tregulv trenger en omgang med . Her viser vi hvordan du legger nytt gulv på et gammelt gulv. Pass på at underlaget er jevnt og at det ikke.


Det er en stor og støvete jobb å slipe ned et gammelt plankegulv.

Til gjengjeld blir resultatet flott, og du sparer fort noen tusenlapper på å gjøre . Finner du gammelt treverk i bunn, kan du bytte til en tynnere drill for å. Også i fugene, i not- og fjærskjøtene, på gamle tregulv vil det kunne . Det er tregulv der fra før og jeg har fjernet alt gammelt belegg helt ned til tregulvet. Jeg har skrudd ned det gamle tregulvet for . Selvfølgelig er jo dette gulvet litt for sjevt og knirkete for min . Du kan spare tusener at kroner på å slipe gulvet selv om du gjør jobben riktig. Vi viser deg hvordan du sliper gulvet.

Det kan være litt jobb med å ta opp et gammelt gulv for så å legge det tilbake, men det vil være verdt jobben. Er det et rom som er i daglig bruk . Har et gammelt tregulv som jeg ønsker å male. Her trenger jeg litt tips: 1. En løsning er selvfølgelig å ikke gjøre noe med tregulvet , enten det er nytt eller gammelt. Dette er forsåvidt en behandling i seg selv, det vil . Har du et veldig gammelt tregulv med store sprekker mellom plankene, kan malingen renne ned i mellomrommene og binde plankene sammen.


Når du skal legge ditt nye gulv må du begynne med å sjekke underlaget. Hvordan ser det eksisterende gulvet ut? Består underlaget av en betongplate, tregulv , . Gammelt tregulv som byr på en ekstra utfordring!


Vurderer å legge parkett. På kjøkkenet trodde jeg det var et eldre tregulv , det kan forsåvidt være gammelt , men det er noe prefabrikerte greier. Uansett, jeg startet å rive opp, og da fant jeg. Hvis du vil fornye huset tidsriktig, bør du åpne døren til gamle dager.


I et gammelt hus kan det under flere lag gulvbelegg, papp og sponplater skjule seg flotte, . Når man kjøper et gammelt hus er det alltid spennende å rive opp gulv og vegger for å se hva som gjemmer seg der.

Man blir som regel ganske skuffet, men . Weber gjør gulv - avretting enda. Gamle tregulv er ofte skjeve og lite egnet som underlag for. På et gammelt badegulv er det ofte mest praktisk å beholde. Svaret er ja, men det kreves ofte spesialutstyr og en del ekstra tid og innsats.


Kan malte tregulv slipes? I gamle bygårder er det ikke uvanlig å finne flotte, gamle .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.