tirsdag 19. april 2016

Maling av gamle møbler

Ved nedpussing av flater, oljebehandling eller maling kan gamle, antikke møbler bli freshe og unike. Mintgrønn maling gjør kommoden lys og vakker igjen. Her er tre tips til deg som vil kjøpe gamle møbler for å pusse opp: 1.

Når du skal male møbler, gjelder det å velge en maling som tåler en støyt. Jotun Husvask, for å fjerne gammelt støv og smuss. La deg inspirere til å skape et flott møbel eller en stilig kommode i løpet av. Eller hva med å male den gamle døren i en vakker blågrønn farge .

En møbelsnekker kan hjelpe deg med å få møblene dine til å vare,. Skal du fjerne lakk og maling, vil jeg råde deg til å fjerne det kjemisk i stedet for å pusse, . På sikt har jeg kanskje lyst til å pusse den ned og male den i en knæsj farge, men foreløpig var. Gøy å se gamle møbler bli til noe helt eget ved bruk av maling.


Jeg får mange spørsmål om hvordan jeg går frem når jeg maler gamle møbler. Her gir jeg deg mine beste tips og noen fargeideer. I det siste har jeg fått flere forespørsler ang å pusse opp gamle furumøbler.


Istedet for å svare hver på mail, tar jeg fram en kommode jeg pusset . Vær klar over at antikviteter og gamle møbler, dvs.

Gammel maling og lakk fjernes effektivt og skånsomt med varmluftpistol og sparkelspade. Det er ikke noe poeng at møblene skal være gamle eller antikke. Se hvordan du kan male blant annet blomsterkrukker, hagemøbler og sykkelen.


Denne gamle kirkegårdsbenken fra før krigen er ikke hva den en gang var. Daglige artikler om Restaurering av gamle møbler, gjør-det-selv, video,. En maling stripper fjerner lakk og maling skånsomt og gir en ubehandlet overflate uten å fjerne treverkets naturlige harpiks og fettstoff.


Stolene skulle få nytt trekk, laget av gamle gardiner, så seteputene ble . Er det nødvendig å lute ned eller på annen måte fjerne gammel maling på. Så hyggelig at dere vil kombinere de gamle møblene dere har sammen med det . Maling kan forvandle møbler, og er en billig fornyelse. Samtidig er det med på å gi hjemmet ditt ett personlig preg. Her er oppskriften på fin finish på møbler eller annet interiør som vinduskarmer eller lister: 1: Ha utstyret i orden Når det kommer til maling og . Det er ikke slik at når et møbel er malt, så er det malt for alltid.


Det finnes malingfjernere som effektivt fjerner gamle malinglag uten å skade treverket. AnonymforuJeg har et gammelt fint bord med snodde ben (?!) som er malt og lakket i .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.