tirsdag 26. mai 2015

Hvitolje benkeplate

Jeg synes de var blitt for gule etter at jeg behandlet de med toppolje for benkeplater. De skulle være hvitoljet eik akkurat som gulvet vårt er. Når eg har det som travlast, då er eg også mest kreativ.

Jeg har tenkt å pusse benkeplatene og male med hvit olje. Har sett bilde av det på nettet og det ser utrolig lekkert ut. Kan jeg bruke denne hardvoksoljen lik deres på vår benkeplate også?


Mange lurer på hvordan jeg har hvitoljet eikebordet mitt så her kommer.

Så brukte jeg Merke Woca m/hvitolje, står til kjøkkenbenk på, har den . Husk å lufte godt ut mens du jobber, for beisen inneholder terpentin. Etter timer kan du olje benken i to omganger med hvit olje beregnet for benkeplater. Har eik benkeplater, men er litt forelsket i disse hvitoljete benkeplatene. Det ksoter masse å bytte, så jeg lurte på, kan man gjøre dette selv?


Jeg ba ettertrykkelig om å få olje til heltre benkeplate av eik, og fikk kjøpt det. På boksen står det at natur brukes til mørkt treverk, og hvit olje .

Benkeplater til Bright finnes i ferdige mål slik at de passer til våre servantskap og servanter. De som foretrekker benkeplater i tre, velger gjerne hvitoljet eik. Benkeplater i tre er sårbare for flekker, så her må man satse på jevnlig . Benkeplater i tre er sårbare for flekker, så her må man satse på jevnlig.


Benkeplaten er heltre eik fra Ikea som vi har hvitoljet. Gulvet er hvitmattlakket eik fra gulvnett. HER kan du se flere bilder fra kjøkkenet vårt.


En benkeplate i heltre er en tidløs klassiker, og den vil nok overhøre mange års samtaler på kjøkkenet. Det er et vell av forskjellige materialer å velge mellom når det gjelder benkeplater. Se vår veiledning til valg av benkeplate . Benkeplaten vi leverer til deg skal leve lenge.


Corinor sine heltreplater, som er utgangspunktet for din skreddersydde benkeplate, er laget av førsteklasses . Informasjonsskriv vedrørende hvitoljede eikeplater. Benkeplater i hvitoljet eik er populært – men krever vedlikehold ut over det normale! Ethvert kjøkken bør ha en god benkeplate.


Benkeplater, det være seg i tre, betong eller granitt, krever hver for seg behandling for å beholde. En eik benkeplate kan bli mørk med tiden, for å unngå dette kan man bruke hvit olje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.