mandag 12. april 2021

Ventil i vindu

Jeg sjekket også tilbudet jeg fikk, og der sto det spesifisert vinduer uten ventil. Dugg på ruten er et tegn på for høy luftfuktighet i rommet. Det er behov for mer ventilasjon. Det får du hvis du monterer en spalteventil i vindusrammen. Ventiler er en god idé, og det er ikke vanskelig.


For høy fuktighet i boligen gir et dårlig inneklima.

I tillegg til at det ikke er sunt for deg og familien, kan også huset. Lufteventiler sikrer deg et bedre inneklima og hjelper mot fuktproblemer i huset. For et godt inneklima er det viktig å sikre tilstrekkelig luftutskifting i huset. Et ventil i vinduet kan slippe inn frisk luft på en trygg måte – uten at du åpner vinduet. Med en spalteventil montert på vinduskarmen kan du enkelt slippe inn frisk luft uten å måtte åpne vinduet.


Dermed slipper du å få inn smuss, støy og trekk i . Kjøper du vinduer med ferdig spalteventil har du lufting og luftsirkulasjon uten å måtte åpne vinduene eller sette inn egen ventil i veggen. På forespørsel kan Frekhaug levere vinduer med ventil. Ventilristen kommer i aluminium, plast eller messing.

Se Frekhaug vindusventil her! Med vindusventil vil vind og luftbevegelser fra utsiden, skifte ut litt luft inne, men mest føre til . Holder du dem lukket, kan resultatet bli dårlig inneklima, heksesot og fuktskader. Ventilasjon uten å åpne vinduetEn godt isolert bolig med gode vinduer.


Spesielt gjelder dette ventiler med filtre, som en finner for enkelte ventilasjonssystemer. Som Amys over her sier har jeg også vinduer med ventil i alle rom (minus bad som har egen ventil og ingen vindu ), men huset mitt er fra . Er sint, han har brutt min tillit og ignorert meg veldig lenge. Jeg vil ikke ha han lengre, men hvordan skal jeg k . Tallerkenventil med 4kant ramme og 4kant karm 4x4. Jeg skal straks bestille nye vinduer (2-lags) til en hytte på fjellet. Soverom f eks hadde ikke ventiler i det hele tatt!


Ved installasjon av superisolerte vindu og dører vil kunden oppnå bedre. ND innvendig ventil grå ekstra lang 6cm. ND ventil utvendig hvit lang. Til kobling av ventilasjonsslanger til ventiler.


Utskiftbart filter til vinduer med lufteluker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.