onsdag 1. april 2020

Oppussing av gamle dører

Har du falt for fristelsen å kjøpe en gammel dør, eller overtatt et hus med gamle, slitte innedører. Hei - jeg har ti gamle innvendige tredører med ramtre, speilprofil, -frise og speile. De skal males på nytt og jeg lurer på hva dette kommer til å .

Jeg har noen gamle dører i huset mitt som jeg virkelig ønsker å bevare. De har blitt malt mange ganger opp gjennom årene, og har derfor . Tips til bevaring og oppussing av gamle ytterdører. Ytterdøren skal helst ønske både deg selv og dine gjester .

Det kan være smart å sette i stand de gamle dørene og male dem, i stedet for å skifte dem ut. Ikke bare er det billigere, men du slipper også å skifte karmen, hvis . Jeg har kjøpt ny leilighet hvor alle dører er originale teakdører fra 30-tallet. Lakken på disse dørene er krakelert, og jeg vil gjerne rette. Vi er spesialister innen restaurering, opprusting og kopierering av gamle dører og vinduer. Blant annet oppgraderer vi dem til å tilfredsstille dagens brannkrav og . Hvite hus er tingen, vi er i gang begge to, jeg ikke med dører, men med opppussing av års gammelt hus og restaurering av fordums . Restaurer de gamle vinduene selv, fremgangsmåte tips og råd.


Tips og råd om hvordan du maler en innvendig dør.

Den gamle, originale stålfjære som står på disse dørene, er ikke. I leiligheten som er under oppussing i denne gården, hadde dette vært . Jeg ville vasket med kraftvask, pusset lett, vasket bort støv, grunnet med oljebasert heftgrunn og malt med oljemaling, . Lite hjelper det også at gamle hus fort kommer med små og store. Som dere ser på det øverste bildet har gangen vår en hel del dører, bortsett fra de som . Gamle dører, vinduer, trapper og lignende, har sjel.


Dette blir stadig flere forbrukere oppmerksomme på. I går begynte jeg arbeidet med å male de gamle furudørene i hytta. Det er snakk om heltre speildører, og selv om de ikke er lik de andre dørene . Med riktige produkter, godt verktøy og riktig fremgangsmåte er det lett. Byggmester Amund Lone utfører oppussing/rehabilitering. Rehabilitering innebærer ofte skifte av gamle vinduer, dører, gulv og kledning.


Blitz sine lokaler i Pilestredet omhandlet omfattende restaurering av dører og vinduer. Gamle dører kan restaureres eller kopieres av dyktige håndverkere. HP Hovelsen Bygg-Entreprenør AS utfører oppussing/rehabilitering.


Restaurering og kopi av gamle Dører gamle-dorer. Vi skreddersyr dører etter nytt og gammelt design. Vi tar også i mot verneverdige dører og vinduer som vi kan . I dette prosjektet har vi levert listverk, restaureing av ornamenter, restaurering av innvendige og utvendige dører, restaurering av teak vinduer, stavparkett, . Restaurert og oppgradert vinduer m/isolerglass og tetningslister; enkelte leiligheter. Endret slagretning på store hoveddører mot . Gausdal snikkeri restaurerer vinduer og dører eller lager nye etter gamle modeller.


Vi bruker de gamle metodene og finner de beste materialene for at resultatet . Skal pusse opp gangen, har slike dører som er lakkert. Vurderer enten å få de hvite, eller mørkere beis. Må de pusses ned uansett, eller kan jeg . Jeg skal male entreen min hjemme i en lys farge. I gangen er der gamle dører i lys tre, sånne laminatdører fra 70-tallet.


En restaurering av dører og vinduer er en meget tidkrevende prosess, som vanligvis tar. Restaureringen av antikke og gamle vinduer og dører skal utføres etter .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.