mandag 24. februar 2020

Maling av innerdører

Male dører kan du gjøre selv, om du kan leve med den lille strukturen som en finhåret malerull gir. Med riktige produkter, godt verktøy og riktig fremgangsmåte er det lett. Ottos tips: Det er viktig å male en dør del for del for et godt resultat.

Klippet er hentet fra DVD'en Ottos innemaling. Det er mest gunstig å male treverk i vinterhalvåret. Suveren finish - selv på dører og lister; Ekstremt slitesterk; Suveren flyt.


Denne bruksanvisningen gjelder for tidligere malte dører.

Her kan du se en instruksjonsfilm fra Jotun om hvordan du maler dør inne. Har noen eggehvite dører som jeg skal male i hvit chi. Hva skal man male me nå som det ikke er skikkelige oljemalinger å få lenger? Jeg skal male noen hvite swedoor innerdører i en annen hvitfarge.


Jeg har fått høre at jeg må pusse og grunne de før maling. Maleren viser hvordan du sliper, sparkler og maler en speildør. Tips og råd om hvordan du maler en innvendig dør.


Vi har lakkerte furudører i huset (grøss) og jeg vil male dem hvite.

Orker ikke malingen, så i morgen skal jeg bestille meg hvite dører. Etterskyll godt med rent vann, og mattslip døren når den er tørr. Husk å avstøv døren før du begynner å male. Maling beregnet for innerdører er spesielt utviklet for å gi god flyt som ikke etterlater penselstriper på vakre detaljer. Det er misforståelse at blank maling er mer slitesterk enn matt - blank maling er lettere å holde ren.


Bruk høyere glansgrad på list og dør, mattere maling på . Jordan viser deg hvordan du maler en dør. Tips: Overflaten må være fri for skitt og støv. En god sprøytepistol, riktig maling og system i arbeidet. Dermed kan du male alle husets dører i løpet av ei enkelt helg.


Jeg skal male entreen min hjemme i en lys farge. I gangen er der gamle dører i lys tre, sånne laminatdører fra 70-tallet. Min erfaring når det gjelder dører - har bare malt et par-tre stykker før , så erfaringen er ikke stor der, - er at det er greit å ikke male for store felt . Det er mye å huske på når du maler dører og vinduskarmer. Her finner du trinnvise instruksjoner som viser den beste måten å gjøre det på. Jeg malte den i sommer, og her får dere framgangsmåte.


Hos MAXBO finner du maling som tåler alle slags forhold . På vinduer og dører kan du velge beis, dekkbeis, olje eller spesialmaling for vinduer og dører. Spesialmalingen gir en hardere overfalte enn vanlig beis/maling. Spesialmaling for høvlet treverk spesielt tilpasset for vinduer, dører og detaljer. Mengden maling du trenger avhenger av underlag. Bestselger på innerdører er formpresset 3-speils dør, hvit, får vi vite fra.


Det koster jo også endel om man skal male en gammel dør, da er . Jeg anbefaler heller å tenke helhetlig, det vil si at du maler lister, karmer, vin duer, dører og tak i én og samme hvittone. Da slipper du ubehagelige overraskelser .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.