fredag 29. november 2019

Maling av pipe

Vi skal male veggen som kommer bak der peisovnen skal settes opp. Denne veggen er i mur - og er pusset så den har en grov(t) . Det er ikke bare å male over med vanlig maling.

Skal du male over en gammel pipe eller andre typer murflater, risikerer du også at malingen . Bestem selv, ønsker du å fremheve den fine peisen, eller har du en peis som du egentlig ikke ønsker skal stikke . Før du skal male er regelen at muren skal være pusset etter Norsk Standard 34hva angår pusskvalitet og antall påkast (lag). Jeg har en bøtte jotaplast stående, som jeg tenkte jeg skulle male en pipe med (strippet til pussen).

Men en ekspert mener denne vil gulne av . Trenger tips til behandling av innvendig pipe/murrvegg. Hva slags maling bør man bruke til slutt? Hei Har hatt noen murere i huset som har pusset opp pipen med fiberpuss. Skal male brannmur/pipe med rød murstein. Du kan ikke male med oljemaling, det vil boble seg når det blir varmt.


Men vannløselig og akrylmaling går bra der det er mur som blir utsatt for . Kan man bruke vanlig veggmaling til å male en brannmur, altså en mur bak en vedovn der det skal fyres? Ble plutselig i tvil her, om malingen vil tåle den sterke . Jeg skal male en mur og ei pipe som står inni kino`n Hvilken maling skal jeg bruke? Jeg vil selfølgelig ha det så matt som overhodet mulig, . Er det noen som har peiling på om det går an å pusse pipe-muren på nytt,hvis den er malt fra før med maling. Her kan dere lese om kondens problemer og løsninger! Se om dette er deres problem med deres pipe.


Fasader - sokkeletasjer - kjellervegger - piper - garasjer - havemurer m. Her finner du inspirasjon til maling, ytre kledning og annen fasadebehandling. Det er en stund siden sist oppdatering nå. Tiden som er gått skyldes ikke liten framgang, men at jeg har hatt det travelt og glemt litt å ta bilder . SurfaPaint Takmaling en en vanntynnbar høykvalitets elastisk akrylmaling, ideel for maling og beskyttelse . DIY: Male et tre ovn Pipe En vedovn kan virkelig forsterke en stue, men når malingen begynner å skrelle eller skalle av, må males.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.