tirsdag 26. november 2019

Dreiing av tre

Norwegianwoodworker; videos; 2views; Last updated on Jun 2 2013. Jeg har tre Vicmarc 3bænke samt en Nova XP. Jeg startet i 20med dreiing i tre, noe som jeg har tenkt på i mange år.

Jeg har satt meg godt inn i materien og kommet godt igang. Vi har tre slag bjørk: dunbjørk, hengebjørk og dvergbjørk. Einer er fin å lime saman til større emne før dreiing.


Serie av verktøy for Bernardos serie av dreiebenker for tre.

Verktøy av høy kvalitet til beste pris som garanterer verdien av hver eneste investerte krone. Tredreiing – Grunnlegende om tredreing fra tre tilbolle. Ved dreiing på tørt emne dreies yttersiden fullstendig ferdig og pusses. Mindre stokker fjerner jeg litt av barken på i to eller tre striper for å få ut fukten. KAP TREDREIEBENKEN OG DREIING I STORE FORMAT.


Som nevnt er tredreiefaget lite, mens hobbyaktiviteten er stor.

Det har lett for å danna seg tørkesprekker i nærleiken av margen. Eg kløyver difor emnet etter margen slik at eg fjernar den før eg dreiar emnet rundt . Dreiing er ein metode for forming av anten metall-, plast- eller tremateriale. Dei manuelle dreiebenkane har som oftast berre to eller tre aksar: Éin akse som . Først grovskjæres et passelig stykke tre, også kalt dreieemne.


IMG_17Dreieemne monteres fast på dreiebenken, og dreies ned slik at . Det er svært enkelt å lage gjenger i tre ved hjelp av en håndoverfres, med dette settet. Ull1saker tre-Dreiing og Håndarbeid Aaslie fra , Akershus. Hanssen AS (KSH) har et veldig stort produktutvalg. Vi ble etablert i 193 og har siden da leve.


Alm har meget gode tekniske egenskaper og en vakker tekstur og farge. Almeveden har stor slitestyrke og er meget . For sveising av rustfrittstål og syrefast sveising, har man i praksis tre aternativer når det. I tillegg til dreiing av metall, så er det også mulig å dreie plast eller tre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.