mandag 28. oktober 2019

Matte fliser

Blanke fliser reflekterer lyset og det gjør det vanskelig å lyssette rommet. Matte fliser sluker lyset, - og det gjør mørke fliser også. Personlig ville jeg ha styrt unna glatte fliser på gulv, men dette er jo en smaksak.

Jeg velger matte fliser på gulv og gjerne blanke på vegg. Har dere noen erfaringer med fliser på badgulv? Vi har sett på fliser med glans (glaserte) og matte fliser, men hva er mest praktisk?


Dere sa mye fornuftig om fliser og annet baderomsstoff, men jeg savnet tips til mitt problembadegulv.

Jeg har badegulv med matte, svarte fliser . Matte fliser, særlig med struktur, gir en levende overflate og et varmere uttrykk, og er mindre glatte. Glaserte fliser vil jeg kun bruke på vegg. Hjem Fliser, stein tilbehør Fliser til baderom.


Vence Grey Mate er en moderne gulvflis i 30x60. Jeg vil foreslå litt ruglete fliser på gulv - da ses ikke fotavtrykk og. På badet har vi matte fliser, glatte, men med en og annen liten grop på en . Uglasserte fliser må behandles med olje eller voks om de skal holde seg pene. Terracottafliser, uglasserte keramiske fliser samt alle typer naturstein, som .

Rengjøring av fliser: Til vanlig rengjøring av fliser vil vanlig gulvvask være godt nok. Skal man derimot friske opp fliser, må man planlegge. Spenningen skaper du ved å bruke blanke og matte flater om.


På gulvet er det lagt store fliser, og med et så rommelig bad som det over, . Høganes fliser av typen HUURRE i farge mørk grå antracite selges. Flisene er matte og har en jevn og fin overflate. Hvis ikke flisene stelles med jevne mellomrom, vil flisene bli matte, og fugene bli stygge. Det er lett for at fettsprut på kjøkkenfliser, og såperester i dusjen vil sette . Jeg holder på å bygge meg hus, og selvfølgelig skal jeg ha fliser på alle gulv.


Men hva skal jeg velge, matte fliser eller polerte fliser? Marokkanskinspirerte baderom har vært populært i lang ti spesielt mønstrete sementfliser. De matte, uglaserte flisene kan fort bli stygge om . Fliser er lekkert, lett å vedlikeholde og svært slitesterkt og hos oss finner du et enormt utvalg av italienske design- og kvalitetsfliser. Sammenlign tilbud på Matte fliser i kategorien Byggevarer fra en rekke nettbutikker samlet på ett ste og spar penger på ditt kjøp av . Gå til Matte fliser – puds dem op nemt - Hvis dine fliser på væggen er meget matte, så kan dine fliser poleres let op med bivoks.


Du kan bruke matte og blanke keramiske fliser nesten hvor som helst i huset ditt. Gloss fliser er alltid lakkert; matte fliser kan eller ikke kan være glassert. Bad fliselagt med 20xcm hvite,matte fliser på vegg,10xog 20xcm børstet ottaskifer på gulv. Søk etter matte fliser klepp ga Gult treff.


Eventuelt nedsenking av gulv i dusjsone er avhengig av valgt leverandør. Flisene må være glinsende for at sugekoppene skal sitte. Vi har matte fliser, og svært få sugekopper fester seg.


Sementfliser er naturlig matte (ved valg av matt impregnering vel og merke) og de fleste ønsker at de skal forbli matte etter de er lagt. Vi har mørkegrå matte fliser på gulvet, og blanke hvite fliser på veggene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.