onsdag 9. januar 2019

Male gulvbelegg våtrom

Er det mulig å male gulvbelegg ? Hvis ja, hvordan går man frem for å få best mulig resultat? Ba våtrom og rørlegger. Male gammelt belegg på badegolv (?).


Interiørarkitekt Aase Imset mener likevel man kan få til store forandringer med få midler.

Hennes beste tips til billig oppussing av badet er . Stadig flere får nå øynene opp for . Da kan du male det med epoksymaling. Du får derfor et gulv som er . Jeg har et gammelt gulv av vinyl. Er linoleumsbelegg på gulvet,men mener å ha sett i et oppussingsprogram på tv engang at det gikk an å male. Noen som har erfaring med dette .

Men etter som gulvet var helt ok så falt valget på å male det. Erfaringen min tilsier at det går helt fint og rimelig å fornye et GULV med denne type. Jeg malte jo mitt våtrom med grå gulvmaling og det ble et supert resultat i . Men jeg forhørte meg litt om å male gulvet vårt i gangen jeg og, men der har vi sånn hardt gulv.


Sånn ala laminat fliser. Litt skeptisk til gulv , kan sprekke opp og flasse. Direktoratet for byggkvalitet, Fagrådet for våtrom , Huseiernes Landsforbund. Det ble jeg fraråda pga . Tidligere dusjet ingen direkte på gulv , man tørket opp vannsøl, . Tenkte å male gulvet, jeg har søkt litt på nett og ser at det skal gå å gjøre dette. Male over gulvbelegg innlegg 26.


Belegg på badegulv, og hva med varmekabler? Flere resultater fra forum. Snikksnakk, pølsevev, sludder og. Velger du riktig maling, kan du male - også i dusjsonen.


Vårt våtromssystem er godkjent for våtrom , og passer fint til et slikt formål.

Bruk våtromssparkel på ujevnheter og i skjøten der gulvbelegget slutter på veggen. Du kan fint male baderomsveggene, også i våtsonen, så lenge det er. Merk at vinylbelegg til våtrom må sveises sammen, og om du ikke er trygg på dette. Gulvbelegg i vinyl kan eventuelt trekkes opp på veggen i våtsonen.


På grunn av fukt vil du mest sannsynlig ikke få et varig resultat. Klart dét, om en har et gulv som ikke er så pent, vil du være kreativ er det jo bare å male det. Bestem mønster selv, lag en ny vri!


Dekk til med maskeringstape mot tak og gulv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.