tirsdag 15. mai 2018

Tett vask på kjøkkenet

Med jevnlig vedlikehold av avløpsrøret på kjøkkenet , kan du unngå lekkasjer, muggsoppangrep og rotter. I vasken eller i oppvaskbenken samles ofte skitt og småting i bunn på vannlåsen. De fleste av oss kan oppleve at avløpet under kjøkkenvasken går tett av og til, eller at det lukter vondt. Hei, etter dager med helt tett vask og stående vann bestemte jeg meg for å kjøpe avløpsåpner. Valget falt på jif flytende avløpsåpner.


Jeg helt hele flasken i vasken slik som det sto at jeg skulle gjøre.

Jeg prøvde det med natron, salt og eddik. Lot det stå noen timer og så varmt vann. Det ble slutt på tett sluk i vasken. Hvertfall hvis badet og kjøkkenet er vegg i vegg.


Jeg har nettop hatt en kjempejobb med å . Det hadde antagelig kun tettet seg i vannlåsen i kjøkkenvasken min. Jeg skulle egentlig bare vaske vaskekum og utslagsvask for at det skulle være rent og fint før rørlegger blir bestilt. Jeg helte Jif skurekrem i vasken og skrubbet vasken og skylte etter med litt varmt vann.

Vannet renner fint de første sekundene, så stopper det nærmest helt opp. Nytt hus og mange ting å finne ut av. Vasken på kjøkkenet har gått tett to ganger.


Første gangen trodde jeg det var i vannlåsen etc. Så prøvde med stort sett alle kjerringråd. Det hjalp ikke, demonterte vannlås etc. Litt rensing, men ikke tett.


Staket meter ned å avløpsrør, uten at det virker tett remonterte og . Er kjøkkenvasken stygg eller bare for liten? Er benkeplata ødelagt av vannsøl? Da er det kanskje på tide å skifte ut vasken og friske opp benkeplata. Med litt planlegging kan jobben gjøres på ei helg uten at det oppstår problemer.


Når sluket går tett , kan det være en idé å prøve seg med en manuell avløpspumpe i gummi, som man kanskje kjenner best fra tegneserier. Det største problemet med dette er kanskje å finne . Problemet er at det står vann nedi vasken. Må jeg fjerne vannet før jeg.


Generell debatt innlegg 25.

Tett kjøkkenvask - Hus og hage innlegg 13. Lukter av sluken på kjøkken - Hus og hage innlegg 7. Er det huseier eller leieboer sitt ansvar? Flere resultater fra forum.


Olje i maten Ifølge Vassli har den moderne husholdningen, med mye olje i maten , skapt problemer for rørene på kjøkkenet. En løsning for å unngå at det kommer mye fett i avløpene er å tørke av tallerkenene med papir i stedet for å skylle det av med vann. Les også: Hva gjør du når vasken er tett ? Slik kaster du fettet ditt: Fett i stekepannen og stivnet (avkjølt) fett fjerner du med tørkepapir og kaster i matavfallet. Hår og såperester bruker til slutt å danne en propp i avløpet på badet. I kjøkkenet kan potetskrell og annet avfall korke igjen.


Sansynligvis må du skru av vannlåsen (koppen under servanten) for å rense bort det som har tettet seg. En sugekopp kan også løse problemet. Trykk fast sugeproppen mot sluket og . Dette skal du ikke helle i vasken om du vil forebygge tette avløp.


Av: Einar Vestheim, 22. Eddik og natron kan nemlig sammen gjøre jobben, som du kan se demonstrert i videoen. Visste du for eksempel at eddik og en brødskive kan brukes til å fjerne den fæle lukten i en stinkende søppeldunk? Eller at du kan bli kvitt bananfluene på kjøkkenet ved hjelp . Har aldri i livet hatt en tettvask eller noe sånn. P og samboeren min er udugelig i . Hår, q-tips og matavfall kan bidra til tette rør i vask og do.


Sjekk rørleggerens tips for hva du kan gjøre. FOTO: Rørlegger Sentralen TETT RØR: Mange kunne trolig spart rørleggerutgifter hvis de hadde hatt en bedre vedlikeholdsrutine. Men hva hvis skaden allerede er skjed og vasken er potte tett ? Det er ikke så lett å unngå, for det finnes i mange vaskemidler på kjøkkenet. Tett vask og tette rør har lett for å oppstå både på kjøkken og på bad. Er forebygging for sent?


Vi gir det de beste tipsene mot tett vask og rør! Vi har alle hatt et tett avløp. Dette kan skje i en vask eller vasken noen ganger fordi hår, fett og såperester er å klumpe seg sammen.


Her er noen tips for å løse dette raskt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.