tirsdag 3. april 2018

Muggsopp på badet

Er fugene på badet ditt blitt sorte? Da har de blitt angrepet av muggsopp. Vi viser deg hvordan du fjerner det. Vi har fått sopp , mugg eller noe på badet. Utleier mener det ikke er farlig.

Hus og hage innlegg 17. Forbruker, jus og økonomi innlegg 1. Flere resultater fra forum. FOTO: Mycoteam - Det er flere som har muggsopp, en de som ikke har.


Vær særlig oppmerksom på sopp på badet. Mykfugene på badet aldres og rammes av mugg. Fakta om muggsopp fra IKTAS.

Hva er muggsopp , og hvor finner vi den. Hva gjør jeg hvis jeg oppdager muggsopp i boligen. I boliger er fuktskadde kjellere, dårlige bad , vannlekkasjer, luftfuktere, planter med mugg , og uttørrede vannlåser vanlige kildene til uheldige mikro-organismer. Kondens kan også gi mugg på vinduskarmer på badet.


Utendørs er svartmuggsoppen ufarlig, men har du den inne kan den være helseskadelig. Belegg av muggsopp som er svart eller gråsvart er ganske vanlig. Svarte og gråsvarte belegg av muggsopp er ganske vanlig. Bør vi skifte ut badet og vegg med muggsopp umiddelbart, eller er det nok at soverommet er . Fukt og muggsopp kan utløse og forverre helseproblemer som astma, bronkitt.


Det er fukt i soverom og på bad hvor vi oppholder oss mye som . Vi er litt plaget med svartsopp (små svarte prikker) på badet. Her får du vite litt om fakta og misforståelser om muggsopp. Jeg skal male taket på badet mitt , og det er noen små svarte flekker.


Noen som veit hvordan jeg skal gå frem. Vi snakker om et bitteliten baderom (kvm).

Jeg har sopp i taket på badet , og jeg har tenkt til å male. Bør jeg gjøre noe med soppen først, i så fall hva? Anonymous poster hash: . Muggsopp og fuktproblemer vintersti er ofte bakgrunnen for at du føler deg. Mugg og sopp trives godt i det varme og fuktige klimaet i badet ,. Det er dårlig nytt for inneklimaet: Mugg og vannskader kan gjøre deg forkjølet . Muggsoppen ser faktisk ut til å komme fra ventilen på veggen som . Når du daglig lever i et miljø med lukt av fukt og sopp så vil du etter hvert ikke kjenne lukten.


Er du i tvil, et tips er å la andre ta en luktetest. Husk at bad , kjøkken. En viktig årsak er at fuktig inneklima fremmer oppvekst av muggsopp. Bad og våtrom er særlig utsatt og den viktigste faktoren er varigheten av forhøyet .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.