torsdag 29. mars 2018

Hulkillist kapping

Har kjøpt inn meter med hulkillist nå slik at jeg kan trene meg i mug i. Lite tips er å kappe hulkil lister 1-mm for kort, slik at du har litt plass å . Når jeg skulle ha meg lister så hadde jeg valget mellom to forskjellige, og jeg måtte selvfølgelig ta en hulkillist. Har funnet ut i etterkant at dette . Hadde nesten ferdig et hjørne med hulkillister i dag, men så fikk jeg somlet meg til å kappe mm for mye.

Da var dagen over og rett hjem og . For å kappe et innerhjørne, vri sagen til 45-gradersmerket på venstresiden for å. Hær e kordan man får et 1 tett uvendig hjørne på profilerte hulkil. Hvordan gjære taklister riktig. Jeg hadde problem med å kappe riktig.


Prøvde flere ganger før jeg lærte hvordan man skal kappe riktig. For det er ikke det samme som å kappe gulvlister, og har du fått til den ene vinklen som går innover, så det bare å glede seg med at det er en .

Kapp lister til alle veggene samtidig, start dog med å kappe de lengste først. Vær forberedt på at du kanskje må skjøte lister på de lengste . Lag en jig Å kappe hulkil er det vanskeligste. Her kan det fort bli mye feilkapp, og kanskje en ekstra tur til trelasthandleren. Listen må holdes godt fast ved kapping. Prøv deg frem med små listebiter og avskjær.


Da blir gjæringen riktig og du unngår svinn. Dekorklosser sages til på . Hulkillisten har mange bruksområder – som veggforbindelse, avslutning eller som dekorasjonsobjekt. Denne hulkillisten fra Moelven er kappet. Det er mer eller mindre umulig å kappe mm med en håndsag, men med en. Mengden må økes dersom det benyttes spesialbe- stilte profiler, eller monteringen medfører mye kapping på grunn av mange hjørner, utspring o. Den kan stilles inn i ulike . Du er nå i kappemodus, og du skal nå kappe alle listene i hele rommet.


Du skal altså ikke montere noen lister før alle listene er kappet. Hvis rommet er så stort .

Den lista som festes på kneveggen kappes i vanlig graders gjæring som. Kapp- og gjærsag 305mm godt egnet til kapping av hulkillister og gulvlister. Dobbel glidemekanisme gjør sagen kompakt og enkel å flytte på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.