mandag 20. november 2017

Maling av ytterdør

Her kan du se en instruksjonsfilm fra Jotun om hvordan du maler ytterdør. Denne bruksanvisningen gjelder for maling av ytterdører. Ytterdører krever andre malinger enn det som brukes på kledning.

Denne bruksanvisningen gjelder for maling av nye ytterdører. Slik gjør du når du skal male ytterdøren. Maler du med svart halvblank eller blank maling, kan siste rest av malingen brukes på takrenner, .

Har du vært inne på tanken om å friske opp den gamle teakdøren din? Det kan være at overflaten er slitt og misfarget - eller kanskje du ønsker å . Tips og råd om hvordan du maler en ytterdør på en enkel måte. Huseierne hadde nylig tatt over et gammelt hus, og ønsket å raskt sette sitt eget preg på fasaden i påvente av en . Det viktigste tipset før du begynner å male en ytterdør.


Går fint an å male iallefall ut måneden her. Har du teak ytterdør, og vil male den, følg denne framgangsmåten. Vi selger mye skraper og maling til kunder som ønsker seg en ny og ofte sprekere farge på utgangsdøra, forteller Marianne Rye-Hytten hos . Fremgangsmåten for å male ytterdøren er den samme som for å male boligen.

Men merk at det kan variere for ulike malingstyper. Jeg har en ytterdør i teak som begynner å bli litt slitt i oljen. Jeg kunne tenke meg å male den hvit, men lurer på hvordan jeg bør gå frem?


Utbedring Mindre skader utbedres med pensel, fortrinnsvis en syreherdet maling for utendørs bruk i passende farge og glans. Har ett gammelt hus som det i sin tid ble satt inn teak ytterdører. Synes ikke det passer til huset og lurer på om det går an å male teak dører . Vi har ei ytterdør som ikke har fått nok maling, som igjen har resultert i at utsiden som jeg antar er mdf eller liknende materiale har svellet endel . Skal male ytterdøren som jeg antar er oljet, ihvertfall er overflaten lett å skrape i, nærmest som voks.


Regner med at dette laget må fjernes før . Er ytterdøren blitt slitt og stygg, er det på tide å skifte den ut. Med tynnslitt maling, mørt treverk og avskallet fasadepuss, gir denne inngangen et . Bruker du vanlig maling, vil det ofte medføre vinduer som går tregt og er. Med riktige produkter, godt verktøy og riktig fremgangsmåte er det lett. Tørk godt før påføring av olje eller maling. Hengsler og beslag må smøres regelmessig med f. Vi har fått to ytterdører, men med en farge som ikke falt helt i smak.


Kan man male disse selv eller er det best å. Hos MAXBO finner du maling som tåler alle slags forhold . Og tilslutt vil jeg male det hele i en lys farge. Men, hvordan får jeg malingen til å henge? Standard dør har HDF plate på begge sider som det blir frest profiler i før den blir malt med polyuretan grunning og polyuretan maling. Vi har en gammel ytterdør i eik, som begynner å bli VELDIG sliten.


Jeg malte mørkebrun teakdør med hvit, ganske blank, maling og det ble . Jeg fikk kjempegod hjelp av en dame på Fargerike til å velge maling. Dette bildet tok jeg rett før jeg begynte å male ytterdøren. Døren er fra 193 mye er pusset og sparklet, men siste rest gjenstår, samt maling av døren. I utgangspunktet ingen stor jobb, men pga en .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.