mandag 3. juli 2017

Maling av trapp

Trapper som er gamle kan bli som nye med noen enkle grep. Et par strøk maling kan gjøre underverker med trappen din. Denne bruksanvisningen gjelder for tidligere beiset eller lakkerte trappevanger og rekkverk.

Det er mest gunstig å male treverk i vinterhalvåret. Men en nymalt trapp vil fort være verdt innsatsen. Siden trappen er malt fra før, skrapes først litt maling bort med en skrape. Du er ikke nødt til å bytte den ut om du har gått lei av trappen din.


Vi skal pusse opp trappen som går fra til etg. Men jeg har sett trapper som er malt med hvitt blank maling også, eller evt. Vi prøvde å få en maler til å ta det da vi flyttet inn, men han ville ikke på grunn av at det er en drittjobb. Trenger fargetips - Maling av trapp - Anonymforum - Forum. BufretMale trapp med TreStjerner Gulvmaling.


Tre/parkett: Flaten må være ren, tørr og fri for såpe, bonevoks og fettstoffer. Våre malte trapper er som oftest kledd med et tynt lag MDF eller det benyttes kvistfri bjørk eller bøk. Dette fordi ved maling av furu vil kvister etter en tid . Dette fordi ved maling av furu vil kvister etter en tid synes, og fordi på en malt trapp av mykt tre (furu) vil hakk og merker fort vises.

Har en trapp som tvilsomt har vært gjort så mye meg siden byggeår 1995. Tenkte å male den hvit, og har allerede dradd over en runde med . Jeg har en lakkert furutrapp som skal pusses og males/lakkes på nytt. Jeg har blitt anbefalt å bruke 180-2sandpapir for å fjerne lakkoverflaten, men . Jeg fikk så utrolig mange henvendelser om hvordan man skulle male en trapp, og siden jeg ikke er noe maleekspert så spurte jeg . Trappa skal bli hvit, men trinnene skal bli mørkbrune.


Hva er best å male/beise/lakke med etter at vi har tatt av teppet i trinnet og pusset trinnet i . Noen som aner hva det vil koste å få en proff til å male trappa hvit? Jeg ønsker å male trappen vår + rekkverk innendørs. Det er også en kant langs veggen som må males i tillegg til trappen og rekkverket. Når sparkelen var tørket, pusset jeg lett over den og malte hele trappa med Trestjerners gulvmaling, farge Hvit.


Siden kona mi er gravid har jeg et ønske om å bruke vannbasert maling til dette, men er usikker på om den er sterk nok til en trapp. Var inne på tanken å male trappa i en lys grå farge, men det er ikke så mange som matcher hvit lin. Og jeg vil ikke at den skal bli altfor mørk. Nå er trappa med grå trappetrinn og rekkverke er blått veggene er i en lysere gråtone en.


Trappefornyer i eik i trinn og bakkant, maling av sidekanter og skifting av gelender. Før: Slik var trappen opp til loftet før. Den var pusset ne beiset brun og lakkert.


I denne videoen kan du se hvordan du skal gå fram for å male den! Trappen er en standard trapp som blir levert med Norges Garasjen. Det er lagt to strøk med hvitmaling og tre strøk med grå maling på trinna.


Toppen av gelenderet ble malt med samme gulvmaling som jeg brukte på trinnene. Hva slags maling (hvit/eggehvit) maling må vi bruke for å male trappa vår? Hei, vi skal male en trapp som er lakkert fra før. Kan vi gå rett på og bare bruke grunning, eller m. Oljelakk kan da være bedre å Buen Hytter Sjusjøen: Utvendig og innvendig Malerarbeid utført av Malermester Lishagen Enebolig Moelv: maling av trapp og .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.