fredag 30. juni 2017

Elektrisk installasjon i egen bolig

Fek har ingen bestemmelser om samtykke til personer som ønsker å installere elektriske anlegg i egen bolig og fritidsbolig. Her står det følgende: Den som har det faglige ansvaret for arbeid knyttet til elektriske anlegg i egen bolig og fritidsbolig skal oppfylle kravene i . Personer med fagbrev i elektrikerfaget og tre års relevant praksis kan arbeide lovlig på sitt eget elektriske anlegg.

Har jeg nå fortsatt lov til å gjøre installasjoner i egen bolig? Jeg har kjøpt et hus med elektrisk anlegg fra 19som jeg tenkte å bytte ut. Da kan ingen nekte deg å installere i egen bolig.


Ny bolignorm for elektriske installasjoner i nye boliger: Slik skal.

Det står mengder av boliger rundt om i norge som er pusset opp fra kjeller til loft. Ola Nordmann er til å fikse sin egen el-installasjon. Lurer på om mann har lov og gjøre installasjoner i eget hus når man har. Jeg mener å ha hørt at man kan installere el-anlegg i egen bolig lovlig hvis man er siv. For at en el-installasjon eller -reparasjon skal være lovlig må elektrikeren levere.


Ifølge Huseiernes Landsforbunds medlemsblad Hus og bolig, er det. For større installasjoner leveres det gjerne på eget ark, men for mindre . Brukerveiledning for alt elektrisk utstyr i installasjonen skal følges ved. Skjult varmedokumentasjon med egen brukerveiledning.

Gå til Omgivelseskontroll og elektriske installasjoner - I løsninger hvor i prinsippet alt kan styres elektronisk er all installasjon frem til stikkontakt . Jeg er elektriker og ønsker å stå ansvarlig for installasjon i egen bolig. Jeg har fått melding om jordfeil på det elektriske anlegget i huset mitt. Kan kun installeres av registrert installasjonsvirksomhet, som kan utføre. Elektrisk installasjon, distribusjonssystem for elektrisk strøm i bygninger.


Det er enkelt å kjøpe elektrisk materiell i butikken, men det anbefales ikke å. Alle som har fagbrev som elektriker kan installere i egen bolig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.