onsdag 17. mai 2017

Male sikringsskap

Et kjedelig sikringsskap midt i et fint nyoppusset rom vil stikke seg ut og fange. Skapet kan dermed både males , tapetseres og dekoreres på ulikt vis. Huseieren fjernet flere lag gammel maling, for så å skulle male det på nytt.


Så langt kom han aldri, for overflaten som åpenbarte seg var så fin . Forrige eier har malt sikringsskapet blått. I tillegg har de limt strie utenpå sikringsskapet.

Har lyst til å få dette fjernet og male skapet tilbake til . Det ble i overkant fremtredenes nå som vindfaget er pusset opp Wink. Så har noen av dere tips? Send det gjerne på mail til meg, så jeg kan se. Jeg ønsker å male det i en hvitfarge slik . En bitte liten update på prosjekt sikringsskap :D Husker dere jeg spurte etter tips og råd?


Det er annerledes å male metall enn å male en vegg eller overflate av treverk. Her finner du nyttig Gjør-det-selv-informasjon om å male på metall.

Det verste eksempelet vi har sett på et innebygget sikringsskap , var et sikringsskap som var plassert i et teknisk rom man kun hadde tilgang til . Løsningen min har vært å male det i samme farge som veggen. Går det ikke an å sette et skap rundt sikringsskapet da? Hva gjør du med sikringsskapet når det ikke lenger holder mål? Når kan du male på trykkimpregnert treverk? Tåler det gamle sikringsskapet belastningen fra alle de elektriske apparatene dine?


En oppgradering av sikringsskapet gjør hjemmet sikrere og mer. Vi har hvitmalt tapet og grått lakkert sikringskap. Ikke gjort noe med det. Lurte på å male det når vi pussa opp der ute, men det har forblitt slik det . Gir bort tre spann metallmaling, alle godt over halvfulle: Ett spann stoppgrunning, ett med farge letthet (hvit) og ett med en gulgrønn-aktig . Bestemte meg derfor for å male det med tavlemaling, og dette ble altså resultatet.


Kanskje du kan male det og bruke som magnettavle? Jeg har et sikringsskap i den nyoppussa gangen min. Det er et hull i sikringsskapet som må tettes og males over. Slik tester du om sikringene holder mål.


Se for eksempel på dette sikringsskapet. Hvis du vil male et flislagt ba må flisene vaskes godt før de dekkes med våtromssparkel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.