fredag 3. februar 2017

Male gammel skjenk

Har du en gammel furukommode eller andre møbler som kunne nyte. Eller hva med å male den gamle døren i en vakker blågrønn farge som . På sikt har jeg kanskje lyst til å pusse den ned og male den i en knæsj farge, men foreløpig.

Den gamle skjenken som skulle fått seg en skikkelig oppfriskning. Før du skal male møbler så er det viktig at lakkede flater (rester av gammel oljemaling, eller lakk) pusses ne så det blir matt og ripet opp. Fått tak i en knallbillig gammel skjenk;) Den er såååå fin!


Møblene må rengjøres grundig før de males.

Hvis gammel maling skal fjernes, er varmluftpistol et fint hjelpemiddel. Det er mer skånsomt for treverket enn lut og . Var litt usikker på om jeg skulle male den eller ikke. Disse knottene får skjenken til å se litt sånn gammel oldemorstil ut. Kona har arvet en gammel, gedigen spisestue i eik; en lav skjenk, et større skap,. Male gamle eikemøbler hvite - skrivebord.


Jeg har en par år gammel skjenk som jeg vil male hvit! Den er lasert rød på bestilling da jeg kjøpte . Ta frem malekosten og noen ekstra gode ideer, og forny det gulnede, gamle 90-tallsmøbelet.

Hvordan få en gammel skjenk i teakfiner fin igjen? Kona har arvet en gammel, gedigen spisestue i eik; en lav skjenk, et større. Vi har arvet en gammel brun mørk skjenk med utskjæringer foran på.


Jeg er litt i mot å male møbler med flott trestruktur, jeg synes det er fint . Renovering av gammel teak skjenkinnlegg7. Fjerne gammel maling og lakk fra stolerinnlegg23. Maling av spisestue fra 20-talletinnlegg30. Forum › Interiør › Pusse opp gammel skjenkBufretLignende14.


Hei, jeg skal male et gammelt lakket bjørkeskap (med utskjæringer) med bengalakk. Er det en stor jobb å gjøre selv eller burde jeg bruke lakkeringsfirma for å få det jevnt . Denne skjenken skal nemlig males i en slik. Flyter ut bedre enn god gammel oljemaling.


Fornyelse av gammel lakkert furu kommode. I det siste har jeg fått flere forespørsler ang å pusse opp gamle . Har en gammel skjenk i eik, som er mørkebrun og behandlet en gang i. Skal du male resten kan det være nødvendig å finne ut om det er . Jeg har en gammel sjenk jeg kjøpte på loppis for et år siden eller så. Planen var å male sjenken i samme farge som glassskapet, men jeg ser . Hvis du ikke skal male hele møbelet maskerer du skjøtene. I sin tid hadde min svigermor ett stort prosjekt med å fjerne maling på denne. Møbelsnekker Slipe en gammel skjenk med utskjæringer.


Siden kom jeg aldri hjem fra gården uten en eller annen gammel. I garasjen står en gammel tofløyet inngangsdør i sveitserstil og venter og i sommer skal huset males med hvit linoljemaling. Istedenfor å kjøpe nytt, vil folk heller male og pusse opp.


I tillegg er skjenker, kommoder, utemøbler, og små ting som lysestaker, speil- og . Kona har arvet en gammel, gedigen spisestue i eik; en lav skjenk, et st�. I utgangspunktet tenkte vi male den i en stilig, knæsj farge siden vi har alt så hvitt . Skal male en gammel skjenk, og vil ha en spesiell litt mørk rosa maling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.