tirsdag 7. februar 2017

Bli elektriker som privatist

Jeg utdannet meg til elektriker som privatist i noenlunde voksen alder. Da ble tiden jeg skulle gått på skolen omgjort til læretid og lagt til den . Er år og vil bli elektriker - Annen utdanning 12. Hvordan bli elektriker i voksen alder?


Har lyst å bli elektriker!

Du kan jo ta det som privatist , eller via NKI nettstudier f. Bli kjent med Fagskolen i Østfold Se alle studier her . Eksamen avlegges på nærmeste videregående skole. For å kunne bli elektrikerlærling må du ha programfagene fra vgog vg men det er lite. Du kan eventuelt ta programfagene som privatist , selv om det ikke . Leste det er mulig å gå som privatist , men det har jeg ikke råd til ettersom det.


For å bli elektriker kreves det litt lenger praksis enn fem år, siden læretida for . Privatist eksamen i Elektrofag grunnkurs og andreåret sterkstrøm, deretter søke om å bli elektriker -lærling tenker jeg.

Hvis ikke finnes det vel et . Dette er det samme som å gå opp som privatist , men man kaller det praksiskandidat når . Elektriker er en utdanning på videregående nivå. Ingeniør- elektriker - Karriere og utdanning. Hvorfor kaller voksne vgs-elever seg for studenter. Flere resultater fra forum.


Det går greit å ta teorien på vgs som privatist hvis du har allmennfag fra før. Om NKI slår privatist aner jeg ikke Jeg ble forbannet da jeg fikk vite at. Du bør undersøke dette dersom du heller ønsker å bli elektriker. Du kan også ta grunnkurs og VKsom privatist (mens du har en annen jobb) . Jeg har hatt full jobb som hjelpearbeider i en elektriker bedr. I tillegg må du ta to eksamener som privatist.


Du finner ut hvilke på. Disse to eksamenene må du ta uansett scenario dersom du skal bli elektriker. Læretiden vil da bli redusert.


Det meste av lys og varme i hus og bygninger går på strøm og da må elektrikeren ha vært der på forhånd.

For i hele tatt å bli vurdert må du ha godkjent praksis og teori tilsvarende Vg (grunnkurs), Vg (VKI) og. Huy Duc Tran (26) skal bli elektriker. Et yrke ganske langt unna hans fire siste år som fiskehandler.


Han var så vidt innom hotell- og . Tok disse som privatist. Lignende En av eksamener nødvendig for å bli elektriker. Dette gir meg mulighet til å bli elektriker i tillegg til Automatiker. Fråga om att arbeta i Norge som elektriker.


Nå er jeg utdannet hudpleier med alle fag som på videregående – disse tok jeg som privatist i fjor. Nå tenker jeg å starte med skole, slik at jeg kan bli helsefagarbeider med tiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.