fredag 23. desember 2016

Støpe søyler

Du kan støpe i rør eller i forskaling, eller du kan mure blokker. Bruk vater for å sikre at søylen står i lodd. Jeg vil få forskjellige lengder fra 0-165cm på søyler.

En byggevarebutikk sa jeg kunne støpe i papprør på 150mm i diameter, men jeg syns det . Det enkleste hadde vært å fylle på et lag med grus, og så satt annekset oppå det, eller å gravd ut hull til frostfritt, og støpt . Utifra samlet kunnskap på dette forumet regner jeg med at det kanskje er noen som vet mer enn oss om støping av søyler/forankring på fjell? Pilarer og søyler er erfaringsmessig spesielt utsatt for telehiv. For å unngå dette, må det støpes en stor forankringsplate (x m) . Skal du bygge ny terasse som skal stå over bakken?


Maxbo forklarer trinnvis hvordan du bør gå frem. Er det noen som har en grei veiledning for hvordan støpe pillarer til ei. Men for sikkerhetsskyld kommer jeg til å kjøre på med søyler med 1 . App_Resource/Page/file/finja-no/betong/5505-2.


BufretLignendeVed støping av betonggulv som siden skal belegges med en tett overflate må man.

Prinsippskissen viser på en enkel måte hvordan terrassen er bygget på søyler med selvbærende dragere og bjelker. Betongfundament gjør arbeidet raskt og enkelt, og er perfekt som fundament til balkonger, gjerder, boder og lekestuer. Jeg har fått tegning fra Eiken Hytter som viser plassering av pilarene. De fleste skal plasseres der det nå er bart . Og så det stolte smilet når mesterverket var klart.


Trapper og fundamenter, levegger og blomsterbed - ja til og med grillplasser er noen av de tingene du kan støpe eller mure selv. Stolpene som verandaen/terrassen står på skal festes i støpte betongsøyler. Fyll så stein og jord tilbake rundt forskalingen og støp søylen, stolpefestet settes . Støping av søyler og andre ting er som regel en enkel sak hos oss fordi vi har fjelltomt, huset og de fleste andre små bygg (unntatt lysthuset) . Tanken bak spørsmålet mitt er at jeg vil tro søylene er armert, og da kan det være lite smart å kutte av stolpene for så å støpe på litt på toppen . Støping av stolpefundament hos Serious Fun.


Bygge Bygg - Støping betong , BYGGELIVET.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.