tirsdag 8. november 2016

Morgendis stue

Stua fikk gode løsninger for oppbevaring. Utfordringer… Kommentarer . En svak nøytral grå tone. Felles for de nøytrale gråtonene er at det ikke er tilsatt andre kulører som rødt, gult, etc.


De oppleves som klare og rene, . Hvilken gråfarge skal du velge?

Og hvilke farger er fine å kombinere med grått? Hvordan kombinere flere grånyanser. Eksperten gir deg fargeråd. Jeg malte veggene med Jotun Pure Color i fargen Morgendis. Også i stuen var det sliten strietapet på veggene, men bløtkakeveggen og veggen mot sovealkoven var slette.


Igjen gjorde Pure Color en utmerket jobb med å skjule teksturene. Vi falt virkelig for deco blue, som vi egentlig har planlagt til soverommet, men nå tror jeg faktisk den havner i stuen i midten her. Du kommer inn i biblioteket med bøker, piano og en mil lys gråfarge på veggene, går videre inn i stuen hvor du kan gå for å slappe av eller ta et glass.

Vi har malt stuen i Morgendis. Jeg synes morgendis er en fin gråfarge som kan passe i stue. Fin og grå men allikevel lys med tanke på at det ikke er så stort. Til soverom liker jeg veldig godt gustaviansk blå :).


Takk for tips, men synes den gårfargen blir litt lys. Vil gjerne ha en farge som er helt tydelig grå, men . Tips til farge i stua innlegg 29. Trenger hjelp til fargevalg på stue innlegg 14. Maling, fargetips trengs sårt innlegg 6. Flere resultater fra forum. This Pin was discovered by Kristine Aubert.


Discover (and save!) your own Pins on Pinterest. Skal male den ene veggen med spisebordet i stuen grå. Men er usikker på gråfarge. Også vil jeg bare legge til at vi har morgendis i hele trappegangen og i soveromsgangen, vi får absolutt ikke noe kaldt inntrykk selv om fargen i seg selv er kald. Området gjøres lunt med interiøret.


Vil male stuen og deler av kjøkkenet i en fin gråfarge, en som er litt varm. Hadde jeg skulle valgt igjen skulle jeg brukt fargen men malt med Lady pure color, har denne malingen i stuen med fargen matrix (åpen stue mot rommet med morgendis ).

Får en utrolig fin og rolig effekt med den malingen synes jeg (Gorgeous, gorgeous, gorgeous!). Har dere noen fargenavn som dere kan anbefale, evt. Vi ser på fargene morgendis og skumring (takk til Marianne som tipset oss).


Antageligvis velger vi den mørkeste av disse på stua ( morgendis ), og alle andre rom tar vi den lyseste (skumring). Vi møter maler i morgen, og Anders er med for første gang. Så jeg tok en klatt lyselysegrå maling (fargen Skumring) og malte på stueveggen vår (som har fargen Cappuccino) og deretter en klatt lysegrå maling ( Morgendis ) og malte nedenfor den igjen.


Jeg har feriedag, og den skal . Da malingsklattene på veggen var tørket ropte jeg fornøyd på Kjære for å vise han hvor vakker den nye fargen . Fargepaletten Morgendis er farger som er beroligende å være i, de åpner opp og gir følelse av luft. Fargen heter Morgendis fra Lady(Jotun). Dette er en farge som forblir grå om det er sol eller regn ute.


Den heller hverken mot lilla, rosa eller blå, det er og blir GRÅ. Veldig mange besøkende som har lurt på hva fargen heter,. Fra morgendis til marakesh. Det er utrolig greit med litt forandring og et malingstrøk er ikke så ille. Det behøver heller ikke være så fryktelig kostbart, som dere vet liker jeg at alt ikke behøver å være kjempedyrt eller nytt.


Noe som er utrolig lurt er å vaske ruller . Fargeprøven i butikken forteller ikke hele sannheten, men spør deg frem der, de er fagfolkene som kan dette. Men det lønner seg alltid å kjøpe en liten prøveboks. Selv opplevde hun at en vegg hun malte grå, så lilla ut.


Jeg skulle male ei stue mørkegrå, og ville at gråfargen skulle oppleves litt gråbrun.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.