fredag 1. juli 2016

Fagbrev rørlegger

Som rørlegger tilpasser, monterer, installerer og reparerer du sanitær- og varmeanlegg og andre røranlegg. Du får fagbrev eller svennebrev når du har fullført et yrkesfaglig utdanningsprogram og vært lærling i en bedrift. Du går på skole først, og deretter har du opplæring i bedrift.


Det vanligste er å ta to år på skole og to år i bedrift, men dette varierer avhengig av hvilken utdanning du tar. Etter endt opplæring i bedrift tar du en . Fagbrev som elektriker og rørlegger er organisert på samme måte som tømrer.

Når det gjelder elektriker, må du ha programfag og prosjekt til fordypning på VgElektrofag og Vg2 . Kurset passer for deg som vil jobbe som rørlegger. Du lærer installasjon, service og reparasjon av sanitæranlegg. På grunn av økende oppdragsmengde søker vi etter en dyktig rørlegger til vårt team. Dette blogginnlegget gir råd om hvordan man som erfaren men ufaglært, kan ta fagbrev i voksen alder som praksiskandidat.


En rekke studier ved høyskoler og universiteter har åpnet for søkere med fagbrev. Gjennom å hevde deg i yrkesfag kan du dessuten få konkurrere nasjonalt og internasjonalt. Foto: Worldskills Norway.


For å kunne ta fagbrev som rørlegger trenger jeg en eksamen som er VG hva bøker må jeg ha for å lese meg opp til denne?

Er det nok med erfaringen for å ta den eksamen? Hvis en ikke har VVS rørlegger erfaring men ønsker jobb. Hei Jeg har jobbet som rørlegger i rørleggerfaget i år og eier nå i en rørleggerbedrift , ett AS. Jeg har ikke fagbrev eller svennebrev i rørleggerfaget , jeg har bare våtrumssertifikat og varme arbeider, I mine år i faget så har jeg jobbet på nybygg med vann og varme, bygget varmepumper, kobblet . Stadig vekk får jeg høre at det er ulovlig å gjøre rørleggerarbeid selv, men hvor får de det fra? I plan og bygningsloven står det at man skal være fagkyndig.


Det betyr IKKE at man har fagbrev , svennebrev eller er autorisert. Det betyr bare at man er kyndig nok i faget til å utføre det korrekt. Mange av de som blir arbeidsledige er fagarbeidere med utdanning fra utlandet, for eksempel tømrere, murere eller rørleggere.


Nå blir det lettere for innvandrere med fagopplæring fra hjemlandet å få jobber de er . Sentrale arbeidsområder er tolking av rørtegninger og isometriske tegninger håndtering av materialer, hjelpestoffer og verktøy for materialbearbeiding tilvirking. Godkjente arbeidstakere. Her får du en rask, enkel og kostnadsfri metode på å finne en jobb blant 22. Din Fagentreprenør AS - Lørenskog.


Snakker flytende norsk. Som fagmann og faginteressert er det hotell, restaurant og reiseliv som er og blir min vei. Rørlegger Kravspesifikasjon: - Fagbrev.


Bartending, resepsjonist, kelner, hovmester og Butler er og har vært mine arbeidsfelt. Med faget som overskrift, med faginteressen som drivkraft, og med nysgjerrigheten som motivator og evig læremester.

Informasjon om dette vil bli publisert på nettsidene . Har du fagbrev som rørlegger ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.