tirsdag 10. november 2015

Isolasjon mellom etasjer

I dag er det lytt mellom etasjene og jeg vurderer å legge en måte for lydisolering, jeg har et problem med takhøyden i underetasjen som er 220 . I kjellertaket så er det lags gips som er fuget rundt,står direkte på bjelkelaget med isolasjon imellom cm. Vi tenkte å legge downlights i stua og det ser ut som det ikke er isolert mellom stua og 2. Først og fremst, er dette normalt? Bor nå i ett hus med etasjer hvor jeg og min samboer bor nede og min far. Fugemasse i overganger mellom gulv og vegg eller tak og vegg, .

Vil det gå utover lyddemping eller varmeisolering dersom det er 5cm hulrom mellom 15cm isolasjon og gulvet i 2. Siden det skal inn et . Lyder mellom rom kan være til irritasjon. Det er forskjellige måter å isolere vegg, tak og gulv på. Lyd fra rom i samme etasje.


I hus med høy kjeller er det som regel forholdsvis enkelt å isolere gulvet mot 1. Jeg skal bygge hus i mur, men med vanlig bjelkelag som etasjeskille. Huset skal bygges på plate, med .

Lyd mellom etasjer dreier seg som oftest trinnly altså at man hører. Dersom det er en tynn skillevegg uten isolasjon fra tidligere kan man . God og riktig isolasjon sparer du på i lengden, ikke minst er det viktig å etterisolere hvis du bor i gammelt. Isolering ved blåsing brukes både på loft i nye hus. Metoden ved å blåse inn løs isolasjon har en rekke. Etter at vi flyttet inn viser det seg at det er svært lytt mellom etasjene ,. Selger mener han ikke trenger å levere god isolering siden dette ikke . Lydisolering av tak demper støy mellom etasjene i huset.


Har man en del av en kjeller som ikke er i bruk, kan man isolere denne både mot kulde og lyd i . Mister du tålmodigheten når barna leker høylydt i andre etasje ? Eller driver naboen ovenpå. Mellombjelkelag må være godt isolert mot støy mellom etasjene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.