onsdag 13. mai 2015

Maling med kvistlakk

Jotun Kvist- og sperregrunning kombinerer kvistlakk og grunning i ett produkt. Nå kan du slippe slitet med å flekke på den ene kvisten etter den andre ved maling av nytt og gammelt panel. Beckers Panelgrunn inneholder kvistlakk, sperre, grunning og toppstrøk, og kan brekkes i flere farger. Med Jotun Kvist- og sperregrunning har du både kvistlakk og grunning i ett og. Jotun Kvistlakk er en vanntynnet, sperrende spesial polymer basert på modifisert epoksyharpiks til innvendig bruk.


Det eneste du trenger å gjøre er å dekke alle kvistene med kvistlakk. Når du påfører kvistlakk er det viktig at du maler tynne strøk, slik at det .

Minsker gjenmomslag fra kvist ved behandling av tre. Svarte forleden på en tråd som omhandlet kvistlakk, og søkte litt rundt i forumet av ren nysgjerrighet. Det jeg så, ga meg lyst til å skrive denne . Det finnes visstnok grunning med kvistlakk i. Har du glemt å kvistlakke før du maler, går det ann å gjøre det oppå . Når det gjelder maling av ubehandlet panel, kan man enten legge to-tre ganger kvistlakk på kvist før man grunner, eller eventuelt bruke en .

Brukte ikke kvistlakk før jeg beiset da, men tenkte jeg måtte bruke det nå før jeg maler, men så sa svigermor at jeg ikke behøvde det, siden det . For redusering av gjennomslag av kvister,tusj,sot, nikotin og annet som slår igjenom malingen. Ville bare opplyse om at jeg så en annonse fra en malingsprodusent, med maling som hadde kvistlakk i seg, så man bare trengte male en gang . Panelen var nyoppsatt, med 2-strøk kvistlakk før maling. Eller kan jeg male en hell vegg med kvistlakk? Må jeg først bruke kvistlakk eller er det en grunningsmaling som kan. Jeg skal male om et rom som er malt fra før.


Dessverre er det ikke brukt kvistlakk, så disse ganske stygge. Da kommer det ikke maling ned i randen der lokket sitter. Se hvordan denne spisestuen med gulnet panel ble som ny og. Et par strøk maling på mørk og gulnet panel åpner rommet og gjør det lysere i. Påfør to tynne strøk med kvistlakk på alle kviser for å hindre utsiving av kvae og . Jeg har ubehandlet panel som har stått slik i femten år.


Hva vil skje med kvistene hvis jeg maler det - uten å kvistlakke?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.