torsdag 23. april 2015

Fliser dusjhjørne

Verken fliser eller fugemasse er 1 vanntette, og skulle det i tillegg være. Sklisikker bunn er enda en god grunn til å velge dusjkabinett fremfor dusjhjørne. Dvs ikke dusjkabinett men dusj rett på gulvet.

Ofte leser man at fagfolk sier at man må sette inn dusjkabinett, dusjhjørne eller andre løsninger som dekker flisene i dusjen. Bruk dusjkabinett: Mange bad i dag har dusjhjørner istedenfor kabinett. Det spiller ingen rolle om fugene er tette og flisene er fine.


Celeste dusjhjørne 90xbuet m/krom profil og 6mm foliert glass. Celeste dusjdør 100cm til dusjhjørne rett krom m/foliert 5mm glass. Subbelist til Celeste dusjhjørne med feste for 6mm g… kr 1800. Stengeliste i metal til buet 80xdusjhjørne. Buede dusjhjørner er gjerne kledd i mosaikkfliser, og ofte ser man at de små flisene blir brukt for å fremheve detaljer, lage border eller . Mange kvier seg for å dusje rett på flisene på badegulvet.


Frykten er lekkasje eller andre følgeskader. Jeg har et tett og fint våtromsbelegg + våtromstapet, men ønsker fliser med. BEVAR FLISENE: Når du ikke dusjer direkte på flisene på badet.


TAR LITEN PLASS: Har du et lite baderom vil et dusjhjørne med dører du . I hardt vannbelastede områder som dusj i garderober, bør en benytte DIN EN 144BIb. Disse flisene merkes som regel alltid som frostsikre fra produsent. Jeg skal legge fliser på vegg på badet mitt og lurer på om jeg må gjøre noe.


Skal du ha dusjhjørne hvor du dusjer rett på veggen, bør det hjøres ordentlig, med . Dersom det har vært dusjet rett på flisene er vannskaderisikoen høy. Fliser er ikke vanntette, og slik bruk krever at membranarbeid . Vil legge nye gulvfliser over gamle stygge fliser. Så hadde jeg tenkt å kaste ut Badekaret å dusje rett på vegg/gulv. Jeg har derfor laget et dusjhjørne med vann rett på flis. På mitt bad er det ingen hull i fliser eller membran annet enn der dør og vinduer samt.


Hvordan oppfører Tecseg over tid i et dusjhjørne? Og vi har femdeles ikke bestemt oss for hvordan dusj vi skal ha. I dag står vi rett opp og ned på gulvet å . Vi har dusj med dusjvegger, der vi har dusjet rett på flis i år. Det nytter ikke med noe annet enn dusjkabinett! Det kan være fint med store fliser, men også en utfordring i forhold til det fallet man skal ha på gulvet.


Har dusjkabinett som jeg ønsker å bytte til et dusjhjørne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.