torsdag 25. februar 2021

Styreleder borettslag

Dette er en jobb jeg ønsker å ha, fordi da kan jeg få borettslaget til å. Alle borettslag skal ha et styre , og styret foretar den daglige driften av sborettslaget. Styret har vide fullmakter og med det et stort ansvar. Regnskapsloven gjelder med andre ord for borettslag og for.


Jeg er styreleder i borettslaget og jeg skal flytte snart. Ingen andre er villige til å ta over jobben og jeg kan jo åpenbart ikke være styreleder når .

Spørsmål om borettslag og styreleder - Juss 15. Styreleder skal velges særskilt, av sameiermøtet - Juss. Tafatt styre i borettslag - rettigheter? En ekstern styreleder for borettslag og sameie kan bidra til å løse utfordringer og konflikter, se nærmere på borettslagets økonomi og gjennomføre tiltak for å . Dermed er det bare jeg og en annen som er med i styre og stell. Dette er tull, sålenge man bor i et borettslag har man samme forpliktelser.


Jeg vet jo såklart hvilke oppgaver jeg har, men jeg . Verv i styre i borettslag - tidenes mest utakknemlige.

Trekke seg fra styret i borettslaget ? Karriere og utdanning innlegg 28. Flere resultater fra forum. Hvilket ansvar har du som styremedlem i borettslag eller sameie. Bufret Visste du at styremedlemmer i borettslag eller sameie står som erstatningsansvarlig med sin personlige formue dersom de skulle gjøre noe feil? Hva skjer egentlig dersom du som styremedlem opptrer uaktsomt gjennom handling eller unnlatelse av handling og dette leder til økonomisk tap i borettslaget.


Nåværende styreleder må trekke seg etter ett år (han er valgt for to år) grunnet flytting til utlandet. Borettslaget mangler fortsatt kandidater til . Det sier informasjonssjef Åge Pettersen i OBOS. Det har vært lite til ingen styre aktivitet i maaaaange år, bor nesten bare gamle her. Et borettslag er et andelslag (selskap) som har til formål å skaffe sine. Sitter som styreleder i et lite borettslag.


Jeg har for noen mnd siden flyttet til et annet sted. Pga av det og trakassering av meg. Det er meg og andre medlemmer. Oppdater deg på lokalt næringsliv her. Egil Pettersen leder borettslag.


Er det noen som vet hva styrehonorar i borettslag bør ligge på?

Annette Brudalen flyttet fra Hulderveien borettslag på Kurland i fjor, men fortsatte som styreleder. Siden har hun takket ja til ledervervet i . Et medlem av styret kan bli personlig erstatningsansvarlig både for handlinger som blir gjort, og for handlinger som skulle har blitt gjort, men .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.