tirsdag 4. september 2018

Lydisolere rom

Det kan være mange grunner til å lydisolere et rom. Har man en del av en kjeller som ikke er i bruk, kan man isolere denne både mot kulde og . I debatten etter forrige artikkel om lydisolering hvor vi beskrev feste av bunnsvill til murgulvet, var det flere som etterlyste hvordan vi hadde .

Skal lage musikkrom på ca mi kjelleren og må lydisolere så det ikke. Har hørt at det er veldig bra å bygge et rom inni selve rommet men . For den som har en lytt leilighet finnes flere gode alternativer til å lydisolere rom eller vegg i leilighet og redusere lydnivået med lydabsorberende materialer og . Hus, hage og oppussing: Hei, tenkte å ha en tråd om lydisolering av rom, jeg har bestilt .

Midlertidig lydisolering av rom i utleie leilighet - Hus. Lydisolere rom for hjemmestudio - Annet (Lyd og bilde)innlegg24. Musikkskaping og instrumenterinnlegg24.


Rommet jeg skal ha har betongvegger, men jeg er bekymret for støy og. Jeg kommer kanskje med idiotspørsmål her, men håper noen kan . Det er et rom i kjellern på ca 15-kvadrat som jeg har lekt litt med tankten på å lydisolere (det ligger rett under barnerommene). Lyder mellom rom kan være til irritasjon.

Jeg vil bare slå et slag for lydisolering mellom rom. Men kjæresten min har bare en tynn lettvegg mellom sitt rom og rommet ved siden av. Inntrengningen av lyd i et rom i en bygning fra en kilde i et annet rom, eventuelt. Total lydisolering er evnen til et rom (skillevegger, himlinger, gulv og alle forbindelser mellom rom) til å forhindre at lyder overføres gjennom luften og . Jeg bor i leilighet i et et gammelt trehus (bygget i 1890).


Det er relativt lytt mellom leiligheten min og leiligheten over. Rommet er bygget i garasjedelen av min bolig og ligger vegg i vegg med naboens husvegg. Det er tydelig dårlig lydisolering mellom rommet og naboens stue . Sjeneres du av støy fra rommet over finnes det en løsning som du kan utføre selv, med enkle midler.


Industridesignerene Birgitte Linde Røsvik og Mats Herding Solberg i Rom Tonik lanserte nylig FeltTile, lydisolere vegger av 1 ull til bruk i . Utilstrekkelig lydisolering mellom rom og mellom etasjer kan gi overføringer av støy. Dette kan være musikk, trinnly støy fra vaskerom og .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.