tirsdag 26. september 2017

Maling av brannmur

Vi skal male veggen som kommer bak der peisovnen skal settes opp. Denne veggen er i mur - og er pusset så den har en grov(t) . Jeg har lenge ønsket å male opp brannmuren i stua mi, og da jeg fikk muligheten til å teste den nye kalkmalingen, LADY Minerals, var det liten . Kan man bruke vanlig veggmaling til å male en brannmur, altså en mur bak en vedovn der det skal fyres? Ble plutselig i tvil her, om malingen vil tåle den sterke . Skal male brannmur/pipe med rød murstein.


Skal male en brannmur bak en gammel kamin.

Kaminen står inne i et hjørne med brannmur på hver side, så brannmuren blir potensielt ganske . Jeg skal male brannmuren over peisen (en hel vegg) som er kledd med en form for murstein (rød). Har hørt at hvis jeg ikke for-behandler mursteinen vil . Vi har laget en brannmur av siporeks, men det vil ta litt tid før vi får montert opp peis. Slik den er i dag er den jo ikke noe pen, kan jeg eventuelt . Svigers brukte vanlig maling mener jeg å huske. Og det er langt lettere å få et pent resultat med slik maling enn med. Det er ikke bare å male over med vanlig maling.


Sotflekket underlag må vaskes og grunnes med spesiell grunning for at det skal holde seg . Trenger tips til en fin gråfarge for å male på brannmuren inne. Har kjøpt farger, men den ene hadde mye grønnskjær og den andre hadde . Det jeg lurer på er om det må en spesiell malings type til for brannmur da det blir . Jeg har lenge ønsket å male opp brannmuren i stua mi, og da jeg fikk muligheten til å teste den nye kalkmalingen, LADY Minerals, var det liten. Male brannmur bak kamin med vanlig veggmaling - ByggeBolig.


Maling av brannmur/pipe med rød murstein - Viivilla. Avskalling av maling på brannmurer er et mye mer framtredende problem når brannmuren er bak en gammel vedovn. Her får du en innføring i det helt grunnleggende – hvilken maling bør du bruke. Maling av brannmur mellom to bygg, Solhaugveien og Solhaugveien, Laksevåg.


Muren ble vasket i fjor og behøver antakelig ikke ny vask før . Jeg skal bytte peis og trenger derfor hjelp til å sparkle, pusse og male en brannmur. Platen overflatebehandles med fliselim før den sluttbehandles med maling/strukturmaling. Platene kan også kles med dekorstein, fliser og lignende. Maling kan med fordel utføres før du setter opp veggen. Når et nytt ildsted skal monteres, har man som regel behov for en brannmur.


Brannmurplaten erstatter tradisjonell brannmur. Benytt en PVA, eller helst en akrylbasert maling i ønsket farge, og mal/rull strien 2-3. Til slutt påføres to strøk egnet maling for paneler. Hvordan går jeg frem og hva anbefales av maling ? Rød #brannmur, rød tapet og brunt gulv - 2016? Omg blir lite søvn på meg i natt hvor kult er det ikke å se maling tørke og på . For å male, det er noe vi alle gjør, det er å pensle farge på en vegg eller.


Rengjøring og rengjøringsmetoder: -Males med vannbasert maling (akryl).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.