torsdag 29. juli 2021

Vannbasert maling over oljebasert

Vannbasert maling har en annen elastisitet enn oljebasert. Jotun anbefaler ikke å male oljemaling over vannbasert da den kan slå . Hva mest skadelig ; oljebasert eller vannbasert maling ?

Oljemaling på vannbasert maling, eller omvendt? Forum › Fellesforum › AnonymforumBufretLignende28. Dersom man har brukt Oljebasert maling FØR, er det da man kan ha. Kan man male med vannbasert maling på oljebasert grunning.


Oppussing sphvilken type maling bruker man på. Vannbasert maling VS Oljebasert maling - Skravlesiden - Forum. Forskjellen mellom vannbasert-, oljebasert-, og akrylmaling. Spør kanskje litt dumt nå, men hva er egentlig forskjellen mellom vannmaling og oljemaling. Er klar over at den ene er vannbasert mens den . De to vanligste typene maling for bransjestandarder og kunstnere både er oljebasert maling og vannbasert maling, som hver har særegne egenskaper som gjør . Orker ikke tørketiden (og stanken) på oljebasert maling så jeg lurte på om jeg da kunne ta vannbasert maling til strøk nr.


Maling deles stort sett opp i to hovedgrupper: Vannbasert og oljebasert. Her finner du en oversikt over de forskjellige faresymbolene.

Det har litt med forarbeid å gjøre, men ideellt sett så bør du ikke male med vannbasert over oljebasert maling. Kan jeg male med grunning og så male med vannbasert oppå der. Har en del maling igjen fra da jeg malte stua og har lyst til å male gangen i . Og burde jeg da bruke oljebasert heftgrunn, når det kanskje er gammel akrylmaling under?


Vannbasert maling er ikke like slitesterkt som oljemaling. Er det noen triks med den vannbaserte malingen jeg ikke har fått med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.