fredag 3. juni 2016

Fall på garasjegulv

En kompis bestilte garasje ferdig. Han har ikke gjort allverden selv, men fått alt ferdig. Skal til å støpe garasje gulvet mitt,men hvor mye fall skall jeg legge.


Når du støper gulv vil du få små svanger hvor vannet samler seg. Smile venter spent på svar. Den vanlige løsningen for en garasje er en støpt og armert såle med en.

Selv med fall på garasjegulvet vil som regel alltid vann bli liggende på gulvet og en . FIBERARMERT GARASJEGULV PÅ MINUTTER. Opplagt lire midt på gulvet var til god hjelp for riktig nivå og fall. Det er ikke fall i garasjen min. Dvs vannet blir liggende på gulvet og renner ut mot kantene. Det beste vil jeg tro er å lage fall , men inntil videre . Ny ”tynn” påstøp på eksisterende betongdekke.


Reparasjon av for eksempel garasjegulv , kjøreramper og dekker. Gulv som skal tåle hard belastning.

Såle og ringmur støpes først, for deretter å støpe gulvet med fall inne mellom. Jeg har en garasje på 47kvm. Under hele garasjen er det . Her har vi et garasjegulv som var utrolig dårlig utlegg.


Siden gulvet var så dårlig støpt og med fall i feil retning så ble det bare til å slipe vekk . Grunnarbeidet er viktig før man legger gulv. Vi valgte å legge stein i garasjen. Her ser du hvordan du bruker Weber Støpemørtel Ba en hurtigherdende mørtel som gir god.


Akkurat det med oljeutskiller på ev sluk inne i privat garasje er noe. Støp med fall mot porten, og legg opp sluk eller lang rist ved porten. Fall på gulv og toleranser. Jeg tenkte å rette av betong gulvet med fall ut og så male med epoxy to komponent . Rehabilitering av garasjegulv.


Dette tolker vi slik at flate gulv på våtrom ikke er innenfor regelverket i framtiden. Sagt på en annen måte: Det skal være fall til sluk. Har kjøpt en bolig på Frei i Kristiansund. Kunne tenkt meg å fått støpt på et lag, slik at den meter . Gulvet i dobbeltgarasjen har fall feil vei.


Er det andre måter enn fall mot garasjeporten som kan løse dette på.

Mener at om man monterer sluk i gulv så er rommet og regne for våtrom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.